close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto: Nieuw riempje

Bouwjaar: 1994, Brandstof: Benzine, Motorcode: Maruti F8B 800cc

Hoi,

Ik was even olie aan het peilen en zag dat het riempje in slechte staat is. Ik wil deze zelf gaan vervangen. Achter de riem zit ook een kap. Heeft deze motortype ook een distributie-riem of ketting? Ik kan op i-net lastig aan info komen.
Kan iemand van jullie mij wat meer vertellen (evt. links) over dit motortje.

Alvast bedankt.

Gr. Mike

Geplaatst door

mikedieselpower (0)

al 17 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit type heeft een distributieriem, Type Maruti is anders niet het beste paard van stal. (deze komt uit India) de Japanse versie schijnen veel beter te zijn.

De verschillen:

- Er is een slechtere kwaliteit staal gebruikt.
- De motor is van maruti en die ook zijn eigen spullen heeft gebruikt.
- De maruti's over het algemeen in de praktijk veel eerder en harder roesten dan suzuki's

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Ik vermoed dat die distr.riem achter die kap zit.
Denk dat het vrij simpel is om dat los te maken en de distr.riem te checken.

Maar Maruti niet het beste paard van stal??
Met zo'n beul van een motor en een sprint van 0-60 in 10 sec. Als ik achter het stuur zit 2 sec. langer :-)

Dat roesten klopt wel trouwens, maar de meeste plekjes zijn al weggewerkt.
Overigens een heel lekker karretje om in te rijden, als ik achter het stuur zit moet ik van 1e versn. naar 3e versn. Bij de 2e zit mn been in de weg...haha.....

Maar alle gekheid effe ter zijde, heeft iemand ook wat links over dit type motor, plaatjes, etc.
Alvast dank.

Gr. Mike

[quote=mikedieselpower]heeft iemand ook wat links over dit type motor, plaatjes, etc.[/quote]
[url=http://imageshack.us][img]http://img260.imageshack.us/img260/7427/...[/img][/url]

Bedoel je dit.....??

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder][quote=mikedieselpower]heeft iemand ook wat links over dit type motor, plaatjes, etc.[/quote]
[url=http://imageshack.us][url]http://img260.imageshack.us/img260/7427/...[/url][/url]

Bedoel je dit.....??

Gr. paul[/quote]
Hahaha....Jaa, die ja. :-)

Ik krijg toch geen problemen met de politie zo he?
Gespot en gezocht door justitie-------Suzuki Alto, 5.2 FSI V10--------- Hihi.

Jij krijgt met die maruti, kwa snelheid echt geen problemen met de politie..... Misschien wel doordat je files veroorzaakt. Maargoed, ik ken die motor die bedienen bij Audi de ruitenwissers.................................

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

[quote=paulkelder]Jij krijgt met die maruti, kwa snelheid echt geen problemen met de politie..... Misschien wel doordat je files veroorzaakt. Maargoed, ik ken die motor die bedienen bij Audi de ruitenwissers.................................

Gr. paul[/quote]
:-) Ik zeg nix meer, anders wordt m'n vrouw boos.

Om bij deze auto met de distrbutieriem te gaan stoeien (mocht het nodig zijn), heb ik denk ik wel speciale tools nodig. Of is dit bij dit motortje, goed te doen met wat universeler (huis,tuin en keuken)gereedschap?

[quote=mikedieselpower]Om bij deze auto met de distrbutieriem te gaan stoeien (mocht het nodig zijn), heb ik denk ik wel speciale tools nodig. Of is dit bij dit motortje, goed te doen met wat universeler (huis,tuin en keuken)gereedschap?[/quote]
Stelt niks voor.... Enkel de poeli, die kan behoorlijk vast zitten een luchttool is dan gewenst.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Boven op de nokkenas tandwiel staat een punt die moet gelijk staan met de binneste deksel.
Het is voor mijn alweer een tijd geleden maar volgens mijn staat dan op het vliegwiel ook de 1 bij het puntje maar in ieder geval staan er onder ook duidelijke teken.
Inderdaad kan de krukaspoelie bout vast zitten. Ringsleutel er op en dan een stukje boven het subframe zetten keer starten wil het ook wel eens los schrikken. Spanrol niet losmaken en met een schroevendraaier terug stellen en vastzetten. Als de rol dan goed is kun je het later weer lossen en is de riem meteen goed gespannen.

Highway 670
badge

16 jaar

Ok, dank jullie wel.
Ik ga vd week er mee aan de slag.

Gr. Mike

Nou, V-snaar en distributieriem zitten er op.
Net een proefritje gemaakt en autootje loopt als een zonnetje.

Al met al 3 uurtjes werk gehad, ik weet best veel, maar voor mij doen best goed dus.
En alles heb me 38 euro gekost. Haha.....daar ben ik ook blij mee.

Bedankt voor jullie hulp.

Gr. Mike

Hoi,

Toch nog even wat weten.
De Suzuki/Maruti loopt beduidend beter als voorheen. Dit vindt ik wel vreemd. Een auto hoort toch niet mooier te gaan lopen na vervanging vd distributie-riem?
Dat zou betekenen dat er eerst iets niet goed zat. Maar als een riem niet goed zit, loopt dan je blokkie niet in de soep?
Ben wel blij overigens, maar vind dit wel vreemd.
Kan iemand mij misschien vertellen wat er dan a.d. hand is/was?

Gr. Mike

De oude riem stond waarschijnlijk te slap daardoor is de kleptiming later,iets wat nu dus weer goed is en de motor beter loopt nu.

Hans

Hans4037 0
badge

16 jaar

[quote=Hans4037]De oude riem stond waarschijnlijk te slap daardoor is de kleptiming later,iets wat nu dus weer goed is en de motor beter loopt nu.

Hans[/quote]
Ok, dank je.
Ik dacht eigenlijk altijd dat als de riem niet goed zat of te slap, dit direkt je blok zou beschadigen.

Gr. Mike

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.