close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Suzuki Alto: oliekering bij versnellingsbak lek

Bouwjaar: 1986, Brandstof: Benzine, Motorcode: 3cil 600cc?

hallo ik heb als reserve autootje een suzuki alto waar nu mijn vriendin zo nu en dan in rijd.
nog nooit wat aan gedaan,hij valt hellemaal uit elkaar maar hij blijft rijden. onverwoestbaar....maar de roest gaat het toch winnen en hij heeft nog zo,nnn 8maanden keuring en weet nu al dat hij daar niet meer door heen gaat komen.
nou lekt de oliekering bij de versnellingsbak en er zeikt dus olie uit.
ik vindt het niet meer de moeite om daar energie in te steken en heb er toen 1toevoeging bij gedaan die het lekken zou stoppen.
maar goed dat helpt dus niet.
nou is mijn vraag is er spul wat wel werkt of bestaat er hele dikke olie die er in kan en of kun je er bijvoorbeeld gewoon dikke tandwielvet in doen.
of kan ik er dan op wachten dat het bakje in elkaar draait.
graag hoor ik van juli...alvast bedankt.

Geplaatst door

vman (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

hallo, dan is waarschijnlijk je krukas kering of je aandrijfas keering lek, hier helpt inderdaad dat spul niet voor.
het lekken is niet te stoppen je zult het toch moeten repareren en tandwiel vet is ook geen aanrader.
ook dikkere olie komt er gewoon door heen.
Gr nick

nijsten 0
badge

14 jaar

[quote=nijsten]hallo, dan is waarschijnlijk je krukas kering of je aandrijfas keering lek, hier helpt inderdaad dat spul niet voor.
het lekken is niet te stoppen je zult het toch moeten repareren en tandwiel vet is ook geen aanrader.
ook dikkere olie komt er gewoon door heen.
Gr nick[/quote]
bedankt voor je reactie...ja ik weet dat het de aandrijfas keering is.
maar dat spul is er speciaal voor maar goed.....vet er in gaat het dus stuk van.

vman 0

14 jaar

nou het zeikt er nu echt uit en heb er van alles ingegooid de laatste weken van afgewerkte carter olie tot atf en ook 1x zonnebloem olie.
omdat het keringetje nog niet binnen was en het dapperen autotje is heel gebleven snap ook niet waarom er speciale olie in moet hij deed het overal op.
dat het wat dikker moet zijn oke....maar goed ben maar 1 leek.
het keringetje is binnen ga hem dus maar vervangen,kan iemand vertellen wat de meest logische manier is om het geheel los te maken en waar ik op moet letten.
bedankt iig voor al u reacties
groet bert.

vman 0

14 jaar

Hallo Bert,

De toevoeging helpt alleen bij verharde en/of vervuilde keerringen.
NIET bij beschadigingen aan keerring of teveel speling (slecht lager).

Versnellingsbakolie aftappen.
Grote aandrijfasmoer losdraaien met wiel op de grond of iemand op de rem laten trappen.
Auto opkrikken ( NB: denk aan je eigen veiligheid!!), wiel en remblokken verwijderen,
spoorstangkogel- en fuseekogelmoer verwijderen.
De wielophanging kun je nu naar buiten trekken en de aandrijfas verwijderen.

Keerring vervangen: zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
Bak met juiste olie vullen.

Succes, Ron.

twiede 0

14 jaar

nog bedankt voor je uitleg,heb het zo gedaan.
waarschijnlijk iets te veel werk ,bleek namelijk dat de aandrijfas uit de bak was geschoten.
met een beetje duw en trekwerk schoot hij er weer in -had waarschijnlijk alleen de remklauw en de centrale wielmoer los moeten maken ,had het denk ook wel gelukt.
de kerring zag er nog goed uit en omdat de aandrijfas smaller word als hij uit de bak schiet was dus de reden van het lekken.
alles weer op zijn plek en geen druppel lekken meer.
iig bedankt voor alles.
groet bert.

vman 0

14 jaar

en nog even.....de reden waarom de aandrijfas uit de bak was geschoten weet ik nu ook denk.
paar weken daarvoor was de voorste bloksteun afgebroken,waardoor het blok flink heen en weer ging.
deze heb ik toen vervangen,en verder leek er niets aan de hand.
maar denk toch dat het er daar door uit is gesprongen.
groet bert.

vman 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Alto of stel zelf een nieuwe vraag.