Mijn Suzuki Swift mk2 1300 GS van '89 met centrale inspuiting (monopoint injectie) loopt hoog stationair 2000 toeren bij koude motor en +/- 1500 wanneer de motor warm is bovendien verbruikt hij erg veel benzine (1:10,8 ipv 1:15,3) dit is in 1x omgeslagen op de terugweg van belgië sindsdien is bovenstaande het geval ik heb al op diverse plaatsen om mogelijke oorzaken gevraagd en deze vertellen mij over het algemeen het aanzuigen van valse lucht nu heb ik gekeken met remmenreiniger en alle slangen gecontroleerd maar dit was allemaal dicht en zat correct aangesloten met geen verschil in de manier van lopen van de motor. ik heb het storingsgeheugen uitgelezen maar hier zijn geen fouten in opgeslagen en heb nog niks aan instellingen veranderd dit zal ook denk ik niet nodig zijn omdat er niks aan de instellingen zijn veranderd waardoor de motor nu hoog stationair loopt en veel verbruikt omdat het van het ene op het andere moment op de snelweg is gebeurd denk ik niet dat het met instellingen te maken heeft, ik vermoed dat er ergens iets kapot is maar wat? zijn er mensen die dit probleem bekend voor komt en die er vaker mee te maken hebben gehad en het hebben kunnen verhelpen? bij voorbaat dank
Tjalling Heuvel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Tjalling
Gaat je toerental veranderen als je de verlichting aanzet?
grLuis
nog niet echt op gelet ik zal er overdag even naar kijken
groeten Tjalling
18 jaar
Het toerental veranderd niet als ik de verlichting aanzet. ik heb gekeken wat er gebeurd al ik de stekker van de lambdasonde lostrek bij draaiende motor normaal zou de motor dan in noodloop moeten gaan en continu rijk mengsel gaan geven ik heb de stekker los getrokken en geen verandering in de loop van de motor dus dat betekend dat ie al continu veel te rijk staat en bij een blik op de gasklep bij draaiende motor bevestigd dit nog eens dat hij erg veel inspuit. maar ben er nog steeds niet achter wat er nu voor zorgt dat ie continu zo erg rijk staat ik denk de lambda sonde de garage zegt dat dat niet kan dat ie dan niet zo moet gaan lopen want de co waarde is wel goed. ik vermoed dat er ergens een electronisch onderdeel stuk is gegaan omdat hij het ook van het ene op het andere moment is gaan doen en zo verschrikkelijk rijk staat in te spuiten.
groeten Tjalling
18 jaar
Tjalling probeer eens een andere temperatuur sensor
gr don
18 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Suzuki Swift of stel zelf een nieuwe vraag.
18 jaar