Toyota STARLET: Auto rijd door ingedrukte koppeling heen

Bouwjaar: 1997, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: 4E-FE

Weet iemand wat nu de beste aanpak is..

Probleem: Mijn starlet rijdt door ingedrukte koppeling heen bijvoorbeeld voor het stoplicht. Dan krijg ik de koppelingspook ook niet meer los en trek ik m eruit. Dan moet ik meerdere keren trappen voordat ik weer kan schakelen anders wil ie gewoon niet in de versnelling. Ook kan ik soms ook onder het rijden m niet in zijn 2 of 3 krijgen.. erg irri maar ook gevaarlijk door invoegen dat dan voor moeilijke situaties zorgt!

Al gedaan: koppelingsplatrn & drukgroep & koppelingscilinder vervangen ivm lek.

Helaas is t probleem nog steeds niet op gelost.. nu lees ik dat t nog de koppelingskabel kan zijn / druklager van koppeling / of synchomess van de bak..?

Wat eerst te laten doen? En kan ik ergens op letten wat duidelijker kan maken welk van deze drie het probleem zou kunnen zijn?

Gr L

Lorra

Geplaatst door Lorra (0) , lid sinds 6 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Starlet? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

10 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

Er is hier sprake van twee werkcilinders waarvan er waarschijnlijk maar 1 is vervangen.
Zogeheten commando-cilinder bevind zich boven het koppelingspedaal, de hulpcilinder bevind zich bij / aan de schakelbak.

In het geval dat zich problemen voordoen is het aan te raden altijd beide cilinders te vervangen...

Grt. Paul

Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden

Als je een koppelings cilinder hebt, heb je geen kabel.
Is het systeem wel goed ontlucht?

Lorra (0), 6 jaar geleden

Yep systeem is goed ontlucht daar stond ik zelf nog op te kijken toen het werd gedaan. Hij rijdt ook wel iets beter hoor na als die reparaties maar nog steeds hetzelfde probleem en als ik zo door blijft rijden denk ik dat de drukgrowp zo weer naar de haaien is...

Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden

Er ligt niet toevallig een matje onder het pedaal..?

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

Indien nog niet vervangen ?

De commando-cilinder boven het koppelingspedaal komt het meest voor...

Grt. Paul

Lorra (0), 6 jaar geleden

Oke bedankt paul. Weet je ook toevallig of ik daar zelf iets aan kan zien aan de commando- cilinder? Is dat bij die stelschroef koppelingpedaal want die stelschroef hebben ze alwel aangedraaid laatst

Lorra (0), 6 jaar geleden

Hahah nee mensen t matje ligt niet onder het pedaal.. dat kan ook niet zijn waarom mijn auto niet zomaar met ingedrukte koppeling gaat rijden.. 😊

Hans4040 (330) PRO, 6 jaar geleden

Dat kan wel.....dan kan je de koppeling niet ver genoeg indrukken.
Maar dat is het niet, dus.
Dan de bovenste cilinder maar bekijken.

P. Kelder (0) PRO, 6 jaar geleden

[quote=Lorra]Weet je ook toevallig of ik daar zelf iets aan kan zien aan de commando- cilinder?[/quote]

Aan de buitenzijde is zo weinig te zien, het euvel zit inwendig.
Inwendig zijn cups beschadigd door geen onderhoud, vocht / vuil

Grt. Paul

kaleido 1 (1805) PRO, 6 jaar geleden

Als ze aan de stelschroef gedraaid hebben , is zo wie zo al raar , pedaal komt wel ver genoeg terug dat het compensatiegaatje vrij is , er dus olie toegevoerd kan worden , kijk eens onder je dashbord naar de stift aan je koppelingspedaal deze moet speling hebben , kijk dan gelijk even of er geen olie achter de hoes zit , zit daar olie is de cilinder lek , vervangen is dan de oplossing.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Starlet of stel zelf een nieuwe vraag.