Toyota Avensis: toyota avensis stotterd bij +/- 2000 rpm

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.8

Hallo,
Sinds kort hapert/ stottert onze toyota avensis 1.8 benzine bij +/- 2000 - 2200 rpm. Ik heb heb al naar de dealer gebracht, maar die heeft het over het vervangen van bougiekabels. Dat zie ik niet zo zitten omdat ik denk dat het niet helpt. Ik heb hier al wel verhalen gelezen over defecte verstuivers maar dat geld voor diesel motoren. Kunnen het de injectoren zijn?, en is dat een dure reparatie?.

Gr,
Andre

pic-o-matic

Geplaatst door pic-o-matic (0) , lid sinds 15 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Toyota Avensis? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

14 Reacties

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Ik zou ook eerst een nieuw setje bougiekabels erin zetten.
Is in ieder geval een heel stuk goedkoper dan een setje verstuivers.
Je kunt ook nog de bougiekabels met een plantenspuit besproeien en kijken of er overslag is,met name in het donker goed te zien.
Vaak verandert ook de stationnaire loop van de auto ook met het besproeien,dan weet je genoeg.
Je kunt ook nog V-power tanken en dan een flesje injectorreiniger erbij gooien.
Verstuivers gaan niet zo vaak kapot bij benzine motoren.

pic-o-matic (0), 13 jaar geleden

Hi, bedankt voor de tips. De auto loopt nog steeds niet lekker. Ik heb de kabels besproeid in het donker, geen overslag te zien. V-power nog niet geprobeerd. Ik heb trouwens zlef een goede ultrasoon reiniger met verwarming, kan ik die injectoren zelf schoonmaken??

primera p11 (0), 13 jaar geleden

Zou ik eerlijk gezegd niet doen.
Als verstuivers niet meer goed zijn zijn ze gewoon versleten,daar helpt schoonmaken niet meer aan.
Ik zou het toch eerst in de kabels en eventueel bougie's zoeken.

pic-o-matic (0), 13 jaar geleden

vandaag naar een officiële Toyota dealer geweest, en deze had het probleem al snel gevonden. 1 van de bougies had een foutieve electrode afstand. Ik ga dus niet meer naar Dealer A.

pic-o-matic (0), 13 jaar geleden

Update: problem is niet verholpen, na een week weer hetzelfde. Toeval?. Nu ben ik zelf op onderzoek uitgegaan, en heb ontdekt dat de vacuumpot aan het inlaat spruitstuk niet werkt, en het asje dus niet bediend.

C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden

dealer moet problemen in het ontstekingsbeeld zonder problemen moeten zien.
Ik zou de bougies zowiezo nog even controleren.

Kan ook heel simpel een vacuumlekje zijn.
controleer elk slangetje die aan je inlaatsruitstuk zit hoe klein ook op lekjes en scheurtjes.

auto wel goed uit laten lezen?

pic-o-matic (0), 13 jaar geleden

De vacuumpot is defect, ik heb er een slang op aangesloten en er aan gezogen. De slang die naar de pot gaat heeft wel vacuum, heb ik gemeten met mijn carburateur synchronisatie setje van de motorfiets :), kan het ook voelen. Nu op zoek naar zon "potje".

robbie f (0) PRO, 13 jaar geleden

hey hallo

welke dealer ben je geweest? want ik hoorde van de week een soort gelijk probleem op mijn werk voorbij komen. er was een zelfde auto geweest als hier beschreven is, enkel heb ik zelf die auto niet onder handen gehad. een dag vrij gehad denk ik dan maar. want storingen met een toyota komen ze meestal bij mij terecht.

welk vacuumpotje bedoel je? zal morgen eens in het systeem kijken wat je zou kunnen bedoelen.

mvg robbie f

pic-o-matic (0), 13 jaar geleden

Hahah, dat was in Zutphen, das toevallig. Ik bedoel het vacuumpotje links aan het inlaatspruitstuk, deze bedient 1 of andere klep t.b.v. het lean-burn gebeuren. Nu ben ik op zoek naar zo'n potje...

Gr,
Andre

pic-o-matic (0), 13 jaar geleden

Vacuum actuator besteld bij sloper. Komt het onderdeel binnen blijkt deze precies het zelfde defect te hebben als die van mij (scheur in membraam). Dat is mij iets te toevallig, dit is gewoon een slecht ontwerp/ constructie. Ik heb Toyota NL hiervan verwittigd, en gevraagd om een los potje, kan niet!. Dit potje is alleen verkrijgbaar in combinatie met het spruitstuk: "1710102080"

Ik ga toch geen 700 - 900 euro voor zo'n spruitstuk betalen, als ik alleen de vacuum actuator nodig heb, Wat mij betreft krijgt Toyota de koude douche.

Als je band lek is, hoef je er ook geen nieuwe velg bij te kopen. Ik krijg van die slappe antwoorden, "ja dit is 1 onderdeel, het potje is niet los te verkrijgen..". Dat snap ik ook wel, maar ergens werd/wordt dit spruitstuk geassembleerd, en daar hebben ze wel van die "potjes".

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

[quote=pic-o-matic]Dat is mij iets te toevallig, dit is gewoon een slecht ontwerp/ constructie. Ik heb Toyota NL hiervan verwittigd[/quote]
Vind wel dat je dit in alle redelijkheid moet bekijken, het onderdeel deed immers al 10 jaar trouwe dienst.
Gezien het een mechanisch onderdeel betreft en slijtage gevoelig is komt er een keer een eind aan.

ik denk dat u als Toyotarijder en de minimale onderhoudkosten enorm trots mag zijn......

Gr. paul

pic-o-matic (0), 13 jaar geleden

Ja, dat vacuumpotje kan mij verder niet schelen, het feit dat ik het complete spruitstuk moet kopen slaat nergens op.

P. Kelder (0) PRO, 13 jaar geleden

pic-o-matic

Ben het met je eens, toch doen we er met z'n allen niets aan. Aan een vacuumpotje alleen kan men niets verdienen, aan een compleet spruitstuk wel.
In de praktijk hebben we hier toch heelveel mee te maken, en het wordt nog veel gekker......

Gr. paul

Nico8119 (0), 13 jaar geleden

Heb je al op Ebay gekeken? Best kans dat iemand het potje wel los verkoopt.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Toyota Avensis of stel zelf een nieuwe vraag.