auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Polo: Blijft op 1200 t/pm hangen,voet los van rem en toerental zakt.

Bouwjaar: 2008, Brandstof: Benzine, Motorcode: 1.6 BTS

Deze Polo heeft het probleem dat als je bijvoorbeeld aan komt rijden op een stoplicht en je houd je voet op de rem tot stilstand,dan blijft hij op 1200 t/pm hangen net zolang totdat je de rem loslaat dan zakt toerental naar 650 t/pm.Voorwaarde is wel dat de motor niet al op stationair draait voordat je gaat remmen,maar rond de 2000-3000 t/pm moet draaien en dan de rem intrappen wil dit zich voordoen.
Trek je de stekker los van remlichtschakelaar dan zakt toerental wel direct naar 650 t/pm.(dus het is iets electrisch/sofware).
Auto heeft geen storingen,nieuwe remlichtschakelaar geprobeert (2x),andere ECU,andere software,bedrading is goed,spanningen op diverse delen is goed enz enz.
In de meetwaardeblokken staat er bij voorgeschreven toerental op dat moment ook 1200 t/pm,en laat je de rem los dan veranderd in de meetwaardeblokken het voorgeschreven toerental ook naar 650 t/pm.Met de stekker van remlichtschakelaar los is voorgeschreven toerental altijd 650 t/pm.
Na een tijd is de auto naar Pon geweest en die zeggen dat het zo hoort,zou softwarematig zo zijn afgesteld,maar dit is mij nooit opgevallen bij geen enkele auto,dus ik heb eigenlijk een beetje twijfels ondanks wat Pon zegt,maar ze kunnen idd wel gelijk hebben.
Mijn vraag is eigenlijk:wie herkent dit en wie heeft precies zo'n zelfde auto staan om te testen of die het ook heeft,moet dan ook van 2008 zijn met zelfde motor (zijn namelijk diverse delen gewijzigd vanaf 2008 volgens schema).
Het rare vind ik dat de stekker van remlichtschakelaar bepaald wat het voorgeschreven toerental wordt.

Geplaatst door

ricky (10)
badge

al 18 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Richard

Wat jij nu omschrijft is mijn nog nooit opgevallen bij deze type polo's (wel raar eigenlijk met zoveel toeren verschil), zodra ik aan z’n auto ga werken zal ik wat jij omschrijft even controleren/uitproberen.

Heb je al geprobeerd om het stationaire toeren beetje te verhogen naar van 650 naar 750 T/Pm.
En dan controleren wat die doet.
Stationair toerental kan je als het goed is gewoon aanpassen bij de motor type.

Gr Tiguan

Tiguan 0
badge

14 jaar

Meschien doen ze dit zodat er voldoende vacuüm is voor de motor, en rembekrachtiging? (zomaar een idee)

Het rare is dat als je de stekker van remlichtschakelaar eraf trekt dan doet hij het gewoon goed,dus het is iets electronisch,je zou zeggen dat de computer dat softwarematig bepaald,maar dan wordt het nog vager want de bedrading van de remlichtschakelaar gaan direct naar de computer toe,en de computer is ook al vervangen,en 1 draad gaat naar de remlichten toe.
De 2 draden die van de reml.schakelaar naar de computer gaan (een maak en een verbreekcontact) zijn ook al 1 voor 1 losgehaald,maar dan doet hij het nog en krijg je uiteraard dan een storing.
Er is iets anders wat tegen de computer zegt dat hij op 1200 t/pm moet blijven draaien als je de rem ingetrapt houdt.
Ik dacht zelf eerst aan een snelheidssignaal (misschien denkt de computer dat je nog aan het rijden bent) dus de draad die van inst.paneel naar de computer gaat heb ik losgehaald,geen verbetering,ook de stekker van abs unit losgehaald maar dat maakt ook niks uit.
Het lijkt erop dat de computer een bepaald signaal binnenkrijgt in combinatie met het remlichtsignaal en dan 1200 gaat draaien,maar ik vraag me af wat of welk ander onderdeel kan bepalen icm de remlicht dat de computer de motor op 1200 laat draaien.

ricky 10
badge

14 jaar

is er bij zo'n auto ook een gaslos signaal? en ziet je ecu op moment van voorval ook dat je je voet van de gas hebt? krijgen je remlichtschakelaar en je gaspendaal misschien voeding uit dezelfde hoek en dat er daar iets fout gaat?

timhoeks 0
badge

14 jaar

Ik heb toen wel het gaspedaal getest via de meetwaardenblokken en die waren goed,maar de meetwaarden tijdens voorval heb ik niet gecontroleerd,en de klant heeft de auto alweer meegenomen dus ik kan niet verder zoeken.Misschien komt er nog een vervolg hiervan en dan laat ik dat jullie weten...

ricky 10
badge

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.