Volkswagen Golf: distibutieriem

Bouwjaar: 1999

Hallo, in het boekje van mijn golf staat niet echt duidelijk aangegeven wanneer de distributieriem vervangen moet worden. Hij staat nu ong op 100.000.
In het boekje staat wel duidelijk info mbt de riem voor diesels, maar hoe zit dat bij de mijne? Het is een 2.0. en deze 2.0 staat ook niet in het boekje, hoe kan dat? Wel de andere motoren.

Thijs

thijsmail

Geplaatst door thijsmail (0) , lid sinds 19 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

27 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


jou riem om de 120000,km de diesels (90,pk, 110,pk ) om de 90000,km,


paul,

sindbad (0), 19 jaar geleden

beste kelder, weet wat je zegt. er zijn veel verschillen in de intervallen van distririemen. het handigst is om even contact met de dealer op te nemen. Bij benzines is het zo: bijna alleen de 5V (20 kleppers) moeten om de 120000 km. Voor heel veel benzinemotoren is geen vervangingsinterval voorgeschreven, maar moeten vervangen worden na controle die uitgevoerd word door monteur bij grote beurt. Vaak is wel het advies om bij 120000 de riem te vervangen.
Even over de diesels: de laatste 90 pk's moeten om 150000 vervangen worden. Dit is ook even 120.000 geweest.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


wij doen al 15 jaar in vw,audi. vertel me niks

wij houden gewoon 120000,km aan en de diesels 90000,km.( behalve de pd motoren die hou ik wel goed in de gaten )( 60000 / 90000 )

bij de dealers praten ze verschilend over de intervallen..?

ze weten het zelf niet eens vaak ( raar ) maar waar.


paul,

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Paul,
Speelt de leeftijd van de riem in deze geen rol,of doet VW daar niet aan.

Groeten Hans

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


wat denk je zelf bij een diesel..?

diesels worden km mee gemaakt... dus leeftijd speelt bij deze geen rol,


paul,

Hans4037 (0) PRO, 19 jaar geleden

Paul,
Je begrijpt mijn vraag niet goed denk ik en we hadden het hier toch over een benzine uitvoering.
Er zijn toch genoeg mensen die lang niet aan de vastgestelde kilometerstand komen na 5 jaar.

Hans

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, hans


ja ik begrijp je wel goed...

die 5 jaar hoor je gewoon aan tehouden. bij de benzine uitvoeringen,


paul,

thijsmail (0), 19 jaar geleden

geen ruzie maken over een vraag van mij he, haha. Ik vroeg het omdat ik de auto net gekocht heb, en de garagehouder zei dat hij vervangen moest worden, maar ik wilde dus weten bij welke km stand dat eigenlijk moest. Maar als ik op safe wil spelen, is het dat niet verstandig om hem te vervangen? Het is een 2.0 dus hij zal wel eens op zn staart getrapt worden. En wat bedoelen jullie met pd motoren?
Beide alvast bedankt,

Thijs

thijsmail (0), 19 jaar geleden

en owja, die 2.0 is een 8 klepper, klopt dat?

Thijs

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, thijs


het probleem is dat de dealers het zelf niet eens weten

voorbeeld..

ga morgen maar eens vragen bij een dealer vraag wanneer de riem van een pompverstuiverdiesel ( pd ) vervangen moet worden

nu kun je lachen..

de één zegt om de 60000,km de andere zeggen weer om de 90000,km

10 dealers zullen je verschilende antwoorden geven dit is toch raar.....

dit bedoel ik nou ( ze weten het zelf niet goed )


paul,

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

bezuinig nou niet op een distrubitie riem, de kosten van de riem zij lang zo hoog niet als de kosten dan hij breekt. en het klopt wat paul zegt, de meeste dealers weten het zelf niet. bij de pd motoren gewoon op safe gaan en om de 60duizend.

thijsmail (0), 19 jaar geleden

okee, bedankt voor de reacties. ik ga hem gewoon vervangen. Ik neem het zekere voor het onzekere. En met een pd motor wordt dus eigenlijk een diesel bedoelt?

Thijs

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

pd = pompverstuiver diesel.

sindbad (0), 19 jaar geleden

beste thijs, ik heb het nagekeken, 2.0l moet om 120000 km
toevallig goed gegokt dus.

en beste kelder, heel toevallig werk ik bij een dealer, en daar hebben we een heel mooi lijstje van intervallen van distririemen (niet zelf bedacht, maar officieel vanaf de fabriek). Ik weet niet aan wie jij het vraagt bij een dealer, zal wel iemand van de receptie wezen ofzo, maar als ze daar op die lijst kijken (die elke dealer krijgt, en af en toe 'ververst' wordt) dan kan het niet fout gaan! globaal is het zo: de eerste pd motoren om de 60, al gauw daarna om de 90 (sowieso de passat mj2001). lekker voor je klanten (geldt ook voor arie) dat de riem vervangen wordt bij 60 als hij om de 90 mag. Bij 180 heb je dus een riem meer betaald!

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi, arie


pd..? om de 60000... of doen we 90000, kan allebij hoor

flexibele intervallen...

hahggaaahahaha,


paul,

sindbad (0), 19 jaar geleden

pd=pumpedüse=pompverstuiver

sindbad (0), 19 jaar geleden

ja thijs, die 2l is een achtklepper

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

hahah paul ik hou de 60.duizend aan. geen risico's heb meegemaakt dat ze bij 75!! duizend breken. dus neem geen risico's. je kan beter een riem 20.000 te gauw vervangen dan 1 km te laat.

sindbad (0), 19 jaar geleden

als je bang bent dat de riem breekt kun je beter de auto laten staan

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi arie.


ja precies gewoon die 60000, maar aanhouden als ie wel breekt dan kun je de motor wel weggooien,


paul,

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

a nswer, je rijdt je banden toch ook niet op tot aan het canvas? die vervang je ook bij ong. 2 mm profiel? zo moet je het ook zijn bij een riem. je bent de eerste niet dat de riem breekt terwijl hij volgens de fabrikant nog wel tijden mocht zitten. ik heb hier een peugeot met een dw 8 motor, de riem mag 120.000 zitten, auto heeft nou 80.000 gereden mooi wel die riem geknapt. dus een flinke motorschade. dus gewoon eerder vervangen scheelt een flink risico.

sindbad (0), 19 jaar geleden

beste arie, je moet geen appels met peren vergelijken. Ik vind het gewoon een beetje onzin dat je een riem al op 2/3 van het aantal kilometers gaat vervangen. Als een riem 90 mee mag, dan is daar vast al wel een veiligheidsmarge bijingebouwd. En het komt ook wel voor dat een riem eerder breekt, maar dit is sporadisch. en vaak, als je een riem vervangt bij 90, en hij mag 90, dan is er nog haast niets van slijtage aan te zien.

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

het gaat niet aleen om de riem, je hebt ook spanrollen die kapot kunnen en dan loopt je riem er ook af. dus of een riem er goed uitziet zegt mij niks. een kapotte spanrol is even erg.

P. Kelder (0) PRO, 19 jaar geleden

hoi,


de veilige marge is 90000, en geen 100000,

je kunt het risico niet lopen.?

ook weet je niet hoe de motor belast is geweest.

daardoor is 90000,km de veilige marge voor vervanging


paul,

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

ik blijf er bij , op tijd vervangen scheelt weer een risico. en waarom zou je risicos nemen als het niet nodig is? ik heb zelf al meerdere keren meegemaakt dat de vw dealer een riem helemaal niet vernieuwd. paar keer auto's gehad uit de lease(dealer onderhouden) met een km stand van 150.000!! km waar de riem gewoon domweg niet van vernieuwd was, maar wel in rekening is gebracht bij de lease maatschappij. waren polo diesels waarvan de riem 120.000 km mocht zitten.

wietse11996 (0) PRO, 19 jaar geleden

om de 30 000 kontrole bij beurt zonodig verv

arie549 (0) PRO, 19 jaar geleden

die 30.000 controle beurt is niet nodig wietse, volgens a nswer kan hij 90.000 duizend zitten dus dan kan hij dat ook. dus je kan dat controleren voortaan wel overslaan. hahahah

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.