wat is de oorzaak van het pistonlager probleem? olie zat, goede specificatie, niet te heet rustig gereden,
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
geen idee nog nooit aan de hand gehad.
maar wat merk je eigenlijk dat je er achter gekomen bent dat dit het probleem is.
groetjes jan.
loopt op 3poten en rookt als een kalkoven ,en een bak herrrie.
Oliedruk? dichte/verstopte oliesproeiers? Ooit met te lage oliedruk gereden? Verkeerd getankt gehad?Verkeerde olie al een tijd? gechipt?
Wees voorzichtig met een prijsopgaaf.
laat horen svp
Kijk eerst eens naar de nokkenas/klepstoters, deze willen weleens kapot gaan.
Jos.
van een piston lager gaat ie niet op 3 poten lopen
denk eerder aan een verstuiver of de pomp(timing)
blijft de egr niet mechanisch openstaan
controleer deze eerst eens
hij kan met de testkast wel goed zijn
maar kan mechanisch wel open blijven staan
Motorcode AJM?
Toevallig zonder de speciale pompverstuiverolie gereden maar met andere olie??
verkeerde olie op 115 pk pd komt nog al eens voor
Wat voor olie heeft er altijd op gezeten
merk / type en welke vw speci.
ik hoor het misschien wel
wij servicen veel vag dus de olie is echt wel goed en voldoet ruim aan de specificatie. altijd de zelfde olie. egr werkt goed . en gaat echt stationaier wel op 3 poten lopen nl compr verlies. verstuivers zijn perfect en ook al een keer vervangen na de eerste keer
Dat geloof ik wel dat jullie veel VAG servicen
maar dat is geen antwoord op mijn vraag
daarom vraag ik je bij deze nog een maal de gegevens van de door
jullie gebruikte olie
er zijn in het verleden (zonder het te weten) heel veel fouten mee gemaakt
wij hebben de juiste olie ook met de nieuwste spec ook voor tourec etc
pompverstuiver moet met
5w30/5W40 vw505.01 of 5W30 vw507.00 worden afgevuld
en ook 507001 in voorraad. en waarom deze wel en alle andere niet?
hebben we ook een keer gehad.
het probleem is gekomen (denken wij) om dat de man bezine had getankt, en heeft toen een dikke aantal km
gereden.
benzine er uitgehaald,alles gereinigd (goed gereinigd)
gestart, en liep zonder problemen.
twee weken er na ,klacht loopt op 3 cil.
onze conclusie,pompverst kaduk.
vv 525 euro pp
had wel gehoord dat er een tik in zat, maar dacht komt van de verstuiver.
maar na vervangen nog steeds die tik
olie filter er uit gehaald, en die zat vol met messing deeltjes.
bij demontage bleek piston lager kapot
was bij 80.000 km
nieuw afgeleverd ,goede olie.verkeerde brandstof?????????????
gr
dat was bij ons niet het geval gewoon diesel
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 jaar