Hi, hoop dat iemand me kan helpen. Pas een golf 3 gekocht. 230.000 op de teller. Reed prima.
Bij het rijden in file, na het stilstaan wilde die ineens niet meer voor uit. toerental gaat gewoon omhoog, maar hij bleef gewoon stilstaan, ook in in 1,2 en 3. Pas na in reverse zetten( die functioneerde gewoon) en toen weer in drive, pakte die op en kon ik weer gewoon rijden. probleem en oplossing herhaalde zich een paar keer. Maar nu rijdt ie helemaal niet meer. de rest van de auto functioneert prima, en de reverse gaat ook probleemloos. Maar als je em in drive zet gebeurt er gewoon niets en als je gas geeft, loopt het toerntal gewoon op, maar hij blijft stilstaan, net alsof de koppeling ingedrukt blijft.
iemand een idee???
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hmmm..
Begin eens met hem uit te lezen, dan wel de automaatbak anders zie je nog niet veel als je alleen de motor ECU pakt..Staan er storingscode's in, plaats ze dan even hier..
Ik ben bang dat je bak het begeven heeft en dat je op zoek komt aan het gaan naar een andere..
Hi,
ben niet in staat geweest om bak uit te lezen ofzo. Ik heb de auto nu net pas bij me voor de deur staan. de garage wilde em niet uit lezen... begon in ieder geval erg moeilijk te doen, en ikzelf heb geen uitlees apparaat(nog niet).
Op de bovenkant van de bak zitten meerdere stekkertjes, ik zat er een beetje aan te rommelen, en merkte later dat ie weer in de drive ging. Bij kort stukje rijden ... stoppen weer hetzelfde probleem. alleen achteruit werkt. Ik heb net de 2 linker stekkers losgetrokken, en toen iets langere proefrit gemaakt, en alles ok... tot zover. Kan het zijn dat die iets met een beveiliging of zo te maken hebben, die met los halen gebypassed is?
En ook gaat ie nu soepeler in de achteruit?? was eerst met een redelijk ferme schok..
14 jaar
Bedoel je de F125 schakelaar ? Een bruine..Kan zijn dat hij geen goed contact maakt en zodoende het probleem veroozaakt, maak ze eens schoon en spuit ze in met contactspray.
Waarom doet de garage moeilijk over uitlezen ? Vreemd verhaal, zou indien mogelijk langs een andere garage in de buurt rijden indien, mogelijk, daar dan eerst de foutcodes wissen want nu staan er nog wat fouten in omdat je zelf wat stekkers hebt los getrokken.
Gr Stefan
14 jaar
klinkt wel interessant maar saint180_4 weet waarschijnlijk niet wat F125 betekend dus maak het hem niet te moeilijk.
saint180_4,
niet meer aan komen gewoon rijden en afwachten, doen de klachten zich weer voor dan een welwillende garagist opzoeken die hem wel wil uitlezen.
gr john
Hi bedankt voor d info.
Ik heb opgezocht wat de F125 schakelaar is.
Die is het dus niet, die ik los heb getrokken.
Ik ga er maar gewoon mee rijden, en laat em dan maar uitlezen later door andere garage, zoals je zei, gewoon om te kijken wat er uitkomt.
Frapant gewoon dat er van meeerdere kanten(vooral garage) gezegd werd dat de transmissie dus kapot is en dat ik dus maar een nieuwe moest zoeken.
Ik kan me dus niet voorstellen dat de transmissie kapot is als je er nog gewoon probleemloos mee kan rijden?? Ik bedoel soms kapot en soms doet ie het wel wel weer goed.. moet dan dus electrisch probleem zijn??
gr, saint
14 jaar
Hi, verhaal gaat verder.
Met de stekkers los zoals ik eerder zei, schakelt hij niet. Blijft in de 2de versnelling.
Stekkers er weer op en naar garage gereden (een aardige) om uit te laten lezen.
4 foutcodes (ook dus vanwege de stekkers los).
-293 multifunktionsschalter F125 ,undefinierter schalterzustand, sporadisch
-281 G68 geber fur fahrgeschwindigkeit, kein signal, statisch
-652 ganguberwachung, unplausibles signal, sporadisch
-297 G38 geber fur getriebe drehzahl, kein signal, statisch
Bewaking schakelen(652) is daar een sensor voor? waar?
Kan ik niet ergens een boek kopen, of schema krijgen wat betreft de automaat transmissie? Zodat ik zelf uit kan vissen waar welke sensor etc zit?
Hoop op hulp, mvg
14 jaar
Zou de fouten eens wissen, nog maals laten lopen / rijden en dan weer uitlezen, kijk nu welke storingen terug komen of niet zijn te wissen, en zoek het dan daarin..Nu weet je niet waar je het zoeken moet omdat je wat stekkers hebt los getrokken, vermoedelijk met het contact aan..
Die 00652, zie ook op Gerritspeek :
foutcode: 00652
nl Bewaking Schakelen
du Gangüberwachung
en Gear monitoring
Extra info bij de foutcodes. Intermittent
Mogelijke oorzaken:
Vloeistof niveau Automatische Transmissie (ATF) niet in orde
Snelheidssensor-auto (G68) smerig of defect
Impuls wiel smerig of verkeerd geïnstalleerd
Snelheidssensor-versnellingsbak (G38) smerig of defect
Impuls wiel smerig of verkeerd geïnstalleerd
Multi-Function Switch (F125) defect (maar niet gedetekteerd)
Clutch or Valve Body defect
Pomp van de vloeistof van de Automatische Transmissie defect
Mogelijke oplossingen:
Check niveau Automatic Transmission vloeistof(ATF)
Check/maak schoon/vervang Snelheidssensor-auto (G68)
Check/maak schoon/vervang Snelheidssensor-versnellingsbak (G38)
Check/vervang Multi-Function Switch (F125)
Check/vervang Clutch and/or Valve Body
Extra info:
Onjuiste verhouding tussen de wagensnelheid en de uitgangssnelheid van de versnellingsbak in de ingeschakelde versnelling.
Slip rpm with torque converter lock-up clutch disengaged must be greater than stall speed.
14 jaar
vanuit het andere topic hier naar toe, haha.
eerst maar even, hoe heb je de bak gepeild?
ten 2e, uitgaande van de uitleg van de storingscode hierboven, zitten er standaard wielen onder of brede lichtmetalen?
14 jaar
Sorry jongens.....
Indien er telkens een nieuw Topic wordt geopend blijven we met onopgeloste Topics zitten.
Zo zien we door de bomen het bos niet meer.
Dit alles doen we niet om mensen te plagen maar puur om het overzicht in Topics te behouden.
Hopelijk hebben jullie hier begrip voor.
Moderator Problemcar
standaard wielen. Heb gepeild door de bak warm te rijden. Vloeistof tussen 35 en 45 graden. Dan de inbus aan de onderkant eruit. teveel vloeistof loopt er dan uit, en wanneer bijvullen , dan totdat het eruit loopt.
14 jaar
dat is dus allemaal goed.
heb je de storingen al gewist, gereden en weer uitgelezen?
iig, even de bak wisselen voor een handbak dat gaat je nog tegenvallen hoor.
draadboom is anders, aandrijfassen zijn anders. pedalen, koeling, vliegwiel, contrapoulie, ga zo maar door
tuurlijk kan het wel, het is alleen een beetje werk.
14 jaar
Koeling en vliegwiel ook? Vliegwiel kan ik dus ook niet van de 1.6 gebruiken. Klinkt dan toch als teveel gedoe.
Ik hoop maar dat iemand een goede tip betreffende de automaat dan heeft.
Heeft het zin de olie en filter te vervangen? En verder is het niet aannemelijk denk ik dat de sensors voor baksnelheid kapot zijn? Is er een manier om door te meten?
14 jaar
Dat idee van bak wisselen geef ik dus op!
heb net de olie pan eraf genomen om het filter te wisselen. Er kwam meteen een stukje plastic uit. Bij nader inspecteren, blijkt dat het om een plastic busje gaat waarvan er meerdere rondom geïnstalleerd zijn(aan de binnenkant dus, zichtbaar met olie deksel eraf), aan de onderkant. Dit busje is dus stuk en er hing ook een veertje uit waar die dus gezeten moet hebben. Als je onder de auto ligt met voeten naar voren dan aan de rechterkant aan de voorkant. ik ga morgen proberen om dat busje nieuw te krijgen(zal wel lastig zijn) bij de dealer. Maar iemand idee wat het is en doet en of dat het kan zijn?
jammer dat je geen documentatie van zo'n bak kan krijgen trouwens..
14 jaar
Hi ,
Ik heb exact hetzelfde probleem als jij hebt beschreven en ben dus benieuwd naar de oplossing aangezien die me nog niet helemaal duidelijk is.
Waar zat uiteindelijk precies het probleem?
Heb je dit opgelost? En zo ja, hoe?
Wat is de goedkoopste oplossing gezien deze wagens nu niet bijzonder veel meer waard zijn.
Hopelijk kunnen jullie me helpen
5 jaar
Begin een nieuw topic of mail Saint direct en hopen dat hij nog hetzelfde mailadres heeft.Dit topic is acht jaar oud.
Ferry
5 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar