auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Golf V: Golf V 1.9 TDI (BKC) stopt inspuiting

Bouwjaar: 2004, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 TDI (BKC)

Hallo allemaal,

Middels deze weg hoop ik op een gouden tip voor de oplossing van mijn probleem. Ik heb diverse TDI's vrijwel probleemloos naar de 3,5 ton gereden en onlangs, natuurlijk, wederom een TDI gekocht. Helaas is er niet veel later een probleem ontstaan waar de dealers (2) geen raad mee weten. Het probleem:

De auto lijkt tussen de 1800-2200 toeren in de deceleratie modus te gaan tijdens het accelereren. Boven de 2200 toeren doet de auto het super en loopt met gemak door naar de 160 in de 4e versnelling. Ik heb de auto al 3x laten uitlezen en er staat geen enkele storing in de computer. Volgens dealer 1 heeft de auto geen enkele probleem ?!?!?!
Ik ben naar een andere dealer gegaan en de auto al rijdend laten loggen. Conclusie: als de storing optreedt stoppen alle 4 injectors met inspuiten. Het gaspedaal reageert op dat moment niet meer. Als ik het loslaat en weer langzaam gas geef, pakt de auto weer op...om vervolgens vaak weer in de storing te vallen.
Het gekke is dat ik middels de cruise control WEL gas kan geven terwijl ik het pedaal helemaal onderin houd. Als ik in geval van storing de koppeling in trap, gaat de motor stationair lopen, maar blijft in storing indien ik de koppeling op laat komen.
Op aanraden van de importeur het gaspedaal vervangen (is nog geen 20000km terug ook al vervangen tesamen met de LMM)...resultaat: geen ! nog steeds problemen.

Heeft iemand hier ook ervaring mee ?? en wat was de oplossing?? De dealer heeft geen idee waar het zit .....

Alvast enorm bedankt !!

groetjes

Geplaatst door

TDI fan (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Waren bij de tweede dealer storingen aanwezig?

Tiguan 0
badge

15 jaar

Hoi Tiguan,

Bij beide dealers stonden er geen storingen in de computer. 'Gelukkig' viel de auto continu in de storing tijdens het loggen door de 2e dealer: geen inspuiting door alle 4 injectoren, echter geen melding van storing in de computer?!
De 2e dealer heeft kontakt gehad met de importeur op wiens advies het gaspedaal is vervangen. Storing blijft helaas en ook deze dealer heeft geen idee waar het probleem zou kunnen zitten....

Groetjes en alvast een prettig weekend!

TDI fan 0

15 jaar

Het is wel een lastige klacht om op te sporen zonder storingscode, zoiets heb ik nog nooit meegemaakt hoe u het omschrijft.

-Wat is nu de Km-stand?
-treed de klacht altijd op of........ soms? wanneer bij warm/koud motor
-Is de auto ook, goed en op tijd onderhouden? +(brandstoffilter)

Tiguan 0
badge

15 jaar

De dealer(s) hebben ook geen idee, maar de 2e dealer erkend wel dat er een probleem is.

De auto is dealer onderhouden volgens het boekje. De km teller staat nu net iets op de 190000km. Er zou dus met gemak nog 1,5 ton op moeten kunnen.

De storing treedt voornamelijk op als de auto warm is en vrijwel iedere dag wel een keer. Afgelopen woensdag was het zo erg dat ik er nauwelijks snelheid in kreeg. Gisteren en vandaag is het 'slechts' een paar keer voor gekomen. Verder loopt de auto prima volgens mij. De auto start prima, rookt niet volgens mij en het verbruik is ook normaal.

De storing is begonnen nadat de auto 5 weken terug een grote beurt heeft gehad (incl brandstoffilter). Ze hebben toen ook de linker (als je ervoor staat de rechter) turboslang onder aan de intercooler vervangen. De turbodruk tijdens het rijdend loggen was echter prima zeiden ze. Ik heb nog de kabelboom aan de kop geopperd maar dan zou slechts een enkele injector niet werken. De dealer heeft trouwens toen nogmaals het brandstoffilter vervangen en wat reiniger in de tank gegooit. Na een week is het filter gecontroleerd, maar die zag er nog prima uit. De opvoerpomp zou dus ook prima zijn. Volgens de monteurs zou het dus puur toeval zijn dat het gelijk met de beurt viel.

Ik zit nu aan de kabel vanaf het gaspedaal te denken maar kan dat niet rijmen met het feit dat de auto steeds in het zelfde toertal gebied in de storing valt...

Heb jij nog een idee? Zijn er andere sensoren die ik eens zou moeten laten controleren? Tijdens het rijdend loggen hebben ze alleen naar het probleem gezocht, niet naar de oorzaak.

vr gr,

TDI fan 0

15 jaar

softwarestand van de ecu is die actueel hebben ze dat gecontroleerd?

poppekast 0
badge

15 jaar

Hi poppekast,

Bij de eerste dealer hebben ze de software gecontroleerd (liep 2 updates achter) en meteen ge-update. Ik ga er dus vanuit dat het up-to-date is.

grtz,

TDI fan 0

15 jaar

Hi,

De afgelopen week heeft de auto prima gelopen en heb ik geen storing meer gehad. Of het iets met het warme weer van doen heeft...geen idee. Indien het probleem zich weer voor doet, of ik de echte oorzaak en oplossing vind, zal ik dit alsnog vermelden. Voorals nog, bedankt voor jullie meedenken.

vriendelijke groetjes,

TDI fan 0

15 jaar

Als je de auto op 1600 toeren laat rijden, dan op cruise control zet, gas los, even laten lopen op 1600 toeren op cruise en dan met het accel knopje het toerental ophogen, gaat het dan wel zonder problemen? Dan zou ik toch denken aan het gaspedaal + kabel + aansluiting naar motor management.
Als bovenstaande manier ook een storing geeft, denk ik meer dat met motormanagement een verkeerd signaal krijgt van een sensor. Toerental sensor? Of dat het motormanagement zelf stuk is. (printbreuk)
Brandstofpomp, filter etc lijkt niet logisch: het motormanagement zet de boel uit.

dutch123 235

15 jaar

Hi allemaal,

Zeer waarschijnlijk heb ik de oorzaak van het probleem gevonden. Nadat ze vandaag de gaskabel-doorvoer door het schutbord gecontroleerd hebben, wat niets opleverde, heb ik zelf vanavond nog eens onder de motorkap lopen zoeken. Stom toevallig zat ik achter het oliefilterhuis te zoeken en vond daar 4 losse AFGEKNIPTE draden losliggen (zie foto). De draden zaten slechts enkele millimeters van het blok vandaan en waren goed 'verborgen' achter de dikke kabelboom die daar loopt.

http://img4.imageshack.us/img4/1645/img2...

Ik heb geen idee waar de draden voor zijn maar zal dat nog proberen te achterhalen. Wanneer ik in ieder geval de grijze draad, met draaiende motor, tegen het motorblok drukte, werd het vaccuumkleppenblok bedient en hoorde ik een 'plofje' bij het vaccuumpotje dat de EGR-klep bedient. Ik ga er vanuit dat door het kantelen van de motor, of het trillen bij 2000 rpm, de draad soms kontakt maakte en de EGR bediende en ook de injectoren afsloot (deceleratie modus?).

Ik heb de draden netjes 1 voor 1 met tape tegen de kabelboom vastgezet en hoop dat het probleem hiermee is opgelost.

Mogelijk dat 1 van jullie weet waar de draden voor zijn (1 grijze, 1 paarse en een in elkaar gevlochten gele en bruine draad) ?? Ik ben daar wel benieuwd naar.

Hopelijk kunnen jullie hier iets mee en in de toekomst meer van zulke storingen snel opsporen en verhelpen.

groetjes,

Rob

TDI fan 0

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.