Hallo allemaal,
hoe haal je in vredesnaam je injectors los?
Ik het geprobeerd maar die dingen zitten muurvast. Er is ook weinig ruimte om bijvoorbeeld een schroevendraaier als wig te gebruiken.
Wie weet raad?
Grtn
Michel
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hi Jan,
ik denk dat of de O-ringen of de injectors kapot zijn.
Zie ook: http://www.problemcar.nl/index.php?topic...
PS. Ben wel handig kan alleen niet zo goed sleutelen aan auto's. Mijn BUell ligt in 3 tellen uit elkaar, maar auto's.... ggrrrr
Zorg dat je gelijke trekkracht aan twee kanten van de injector heb dan moeten ze loskomen,de rubber O-ringen naderhand wel vernieuwen wand die zijn verhard en daarom zitten ze zo vast.
Succes, jan
20 jaar
Bedankt Jan.
Ik ga het van het weekend weer proberen. Ik zag ook dat er een speciale 'vork' in de handel is voor dit klusje.
20 jaar
Klopt maar dan moet je bij een dealer zijn,maar indien je handig bent moet het lukken met twee vorse schroevendraaiers heb ik ook wel eens gedaan en is altijd gelukt.Waarom wil je de injectors er trouwens uit hebben??
Mvg, Jan
20 jaar
Even een oude steeksleutel verbouwen door hem heet te stoken en de steel te buigen, en je creërt binnen de kortste keren een vork om de injectors los te halen. Heb ik zelf ook gedaan.
Overigens, ik heb hier nog een motor staan waar de kleppen van gesteld moeten worden (honda ntv 650) dan haal ik je injectors er ffe uit, zet koffie smeer broodjes en hoor je ggrrrr aan..:-)
Hi Harry, bedankt voor de tip.
Heb vandaag weer een poging gedaan. Had een inkeping gemaakt in een metalen strip, haakse hoek er in zodat íe rond de injector haakte. Zelfs met hamertikken kwam er geen beweging in. Ben maar gestopt om erger te voorkomen.
Kleppen van je NTV stellen, hmmmm ik zou je heel graag willen helpen maar ik heb nog nooit kleppen gesteld! Mijn Buell heeft hydraulische zefstellende kleppen. (ja ja, en dat voor een Harley motorblok uit het jaar kurk).
Als ik nou je broodjes smeer en koffie zet...... ennuh je motor een poetsbeurt geef.... ik heb trouwens hele mooie motorolie voor je NTV, red line syntetische 20W50, speciaal voor V-twins. Peperduur. Als ik die nou in je NTV carter giet, kan jij danuh.....
20 jaar
Van die motor was natuurlijk een geintje, hoewel dit een klusje is om op een volle krat bier uit te voeren, op een avondje in het weekend. Olie voor die NTV is niet kritisch, kan zo'n beetje alles in. Poetsen doe ik niet, ik ben een gebruiker van dat ding (14000 km woon werk in elk weer) Jouw buel heeft een vrij modern blok gebaseerd op een harley blok waar volgens mij Porsche het ontwikkelingswerk voor heeft gedaan.
Nou de Golf:
De injectors kunnen behoorlijk vastgebakken zitten. Het inlaatspruitstuk kan bij deze motoren wel eens voor 70% dichtzitten met kool. Waarschijnlijk zitten bij jouw de injectors ook vastgebakken met kool en loopt hij daardoor beroerd. Overigens zijn er in de kop kunstof inserts gedraaid waar de injectors inzitten. Bij echt forceren gaan deze er aan maar ze zijn te vervangen. Je moet ze er helaas meestal wel uithakken dus het spruitstuk moet er dan ook af. (dat plastik wordt keihard door de motorhitte, net zoals die o-ringen)
Kunt eerst nog proberen of de injectors bij een goede hete motor wel in beweging komen. Als je de inspuitleidingen loshaalt van de injectors (ook dit gaat niet altijd vanzelf) kun je een dop over de injector zetten en deze proberen los te draaien. Als hij vastzitgebakken in de insert en je hebt geluk draai je hem er met insert en al uit.
succes
Wat ook wel eens wil helpen is eerst de injectorrubbers even goed inspuiten met WD40 en dan weer proberen.
veel succes!!! gr.E.Tempel
Bedankt Ernst, die tip met WD40 had ik al vaker gehoord.
Om de paar dagen spuit ik dan ook even de ringetjes in.
Ondanks al jullie goede tips denk ik dat ik toch maar liever het werk uitbesteed aan een garage die hier ervaring mee heeft. Die lui hebben vaker met het bijltje gehakt, ik moet het voor de deur doen in weer en wind met wat beperkte gereedschapjes. Het zal wel een paar centen kosten maar dan heb je ook wat hoop ik maar.
Weet iemand een betrouwbaar adres waar niet het vel over je neus wordt gehaald? Liefst in de omgeving van Amsterdam.
Maar ik rij graag even een stukje verder voor de echte expert.
Alvast bedankt voor de reacties.
20 jaar
Het is gelukt om de injectors los te halen!
Na een paar weken WD40 te hebben gebruikt op de O-ringen, al mijn moed bij elkaar gesprokkeld, alle slangen van het inlaatspruitsuk gehaald, 2 flinke schroevedraaiers onder de injector, kracht zetten en PLOP de injectors lagen zo los.
De oude O ringen waren zo hard als plastic.
Nieuwe ringen op de injectors en...... motor start goed, loopt normaal stationair, 800 rpm ipv 1200/1600 rpm. Wat een verbetering. Heb nog wel een probleempje dat de motor inhoud bij volle acceleratie, is denk ik de benzine pomp, wordt vervolgd....
20 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar