close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen Passat: hoe test je de wiellager

Bouwjaar: 1998, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9TDI

ja men probleem is dus als volgt.
ik heb na het verlagen van men passat, het probleem dat ik vooraan links een raar geluid hoor.
presies alsok ik men een helikopter onderweg ben.
nu had men mij verteld dat het mogelijk de wiellager was.
dus ik alle draagarmen terug los, remmen er af, en heel diene poot er af waar den wiellager in geperst zit.
ma als ik nu met het draaiende wielgedeelte draai merk ik niets raars.
der zit geen spel op en draait redlijk soepel.
kan het nog steeds zijn dat dit stuk is, en dat het enkel raar geluid maakt als der druk op komt te staan?
of zou het de candankop kunnen zijn?
iemand nog een mogelijkheid?

Geplaatst door

california cruiser (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Als het wiellager kapot is zou het toch ook hoorbaar moeten zijn als je het wiel flink laat draaien.
Aangezien het geluid is begonnen na het verlagen is de kans natuurlijk groot dat het met elkaar te maken heeft.
De krachten komen nu anders op vele delen. Is de auto ver verlaagd?
Ik neem aan dat het een voorwielaandrijver is, misschien de aanfrijfas of de fuseekochel?

Pjotr9136 50

12 jaar

wagen is extreem verlaagd. alle draagarmen en fusees zijn vervangen.

Controleer ook de homokineet eens, door het verlagen wordt de hoek anders waardoor slijtage eerder wordt waargenomen

rebel57 0

12 jaar

homkineet hebek nieuwe gehaald, maar blijkbaar was toch de wiellager aan vervanging toe.
omdat het een perslager is voel je der eigenlijk weinig van .
enkel het geluid kan je waarnemen.en soms ook trillingen. maaar je kan het dus niet gewoon testen als alles al uit elkaar ligt

[quote=california cruiser]maaar je kan het dus niet gewoon testen als alles al uit elkaar ligt[/quote]
= niet helemaal waar. Een monteur pakt zonder met het voertuig te hebben gereden een defect wiellager er zo uit.
Ook tijdens een APK keuring moeten wij wiellagers beoordelen zonder met het voertuig te sturen / rijden.

Indien een wiellager echt defect is komt ie meteen bovenwater, op gevoel en op gehoor.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

kazn je me dan es uitleggen hoe je het kan voelen en horen, als je niet met de wagen rijdt? enals de poot van onder de wagen gehaald is?

Indien een lager defect is draait het lager rauw, dus niet vloeiend en met bijgeluiden.

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

12 jaar

Zo en zo moet je eerst het lager beoordelen nog voordat je alles los gaat halen dus de manier die jij zegt (met poot los e.d.) is al niet echt de juiste. Wiellager hoor en voel je als je slinger geeft aan wiel of ermee gaat rijden of gas geven met de wielen in de lucht, maar een lager die best verrot is voel je ook als je hem los in de hand zou hebben en dan komt er ervaring/gevoel bij kijken.

ricky 10
badge

12 jaar

ja dus dat was ook men eerste gedacht. en daarmee ook datek deze post maakte.
alsek der mee reed hoorde ik een schurend geluid. maar als poot ervan onder was, was der presies niets mis mee.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.