Ik heb in de werkplaats een Passaat TDI met regelmatig vermogensverlies. Auto wil dan niet meer optrekken en het lijkt of de turbo niet werkt. Modis geeft mij Laaddruk regelverschil. Deze storing zegt mij niet zoveel behalve dan dat het aan de turbo gerelateerd is.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
nou de turboschoepen zaten inderdaad vast en heb dit allemaal weer gangbaar gemaakt. Probleem blijft echter hetzelfde. Kan het verstelmechanisme maar op 1 manier in elkaar? kan hier misschien iets fout zijn gegaan?
Zelf 2 keer deze storings code gezien.
Auto in noodloop (oa turbo uit) dus minder vermogen.
Verder had klant geen klacht en reed de auto goed.
1 kat verstopt.
2 N75 defect.
Kunnen een aantal oorzaken zijn: controleer secuur de turboslangen of deze niet ergens gescheurd zijn 2. de aansturing door de 3-wegklep hapert 3. luchtmassameter 4. binnenwerk van de kat losliggen.
Misschien heeft iemand anders nog meer ideeen. Succes.
Ik heb dit probleem ook gehad bij mijn A4 TDi. Uitlezen gaf diverse mogelijkheden aan. Ik heb de vacuumslang die bovenop de turbo zit rechtstreeks aangesloten op de vacuumpomp van de rembekrachtiger. Hij ging weer als de spreekwoordelijke brandweer. Oftewel, laaddrukregelklepventiel kapot dat bij dedistributiedeksel zit. Let op, aan de achterzijde van de motor zit er nog 1. Suc6
19 jaar
wat ook kan gebeuren is dat de egr klep door vervuiling pen blijft staan ... dichte pakking ertussen en nergens meer last van.
is het een auto die een tijd stil gestaan heeft door verkoop
kan het de turbo zelf zijn .. de vartiabele schoepjes gaan vast staan
twee mogelijkheden,1e :magneetklep laaddruk regeling is stuk;let op bij actuatordiagnose kan hij wel goed zijn en het zelfde geldt voor het meten van de weerstand;deze kan je controleren met een onderdrukpompje met een lange slang naar de turbo(de vacuumpot op de turbo die de wastgate aanstuurt)en dan met de auto rijden en met optrekken de vakuumpomp bedienen,werk de turbo nu goed(voldoende vermogen)klep vervangen.
2e mogelijkheid is dat de luchtmassameter stuk is dit kan je alleen meten met een uitleeskast van vw;de 1551 of 5051;je moet het volgende doen groep 1 motorregelapparaat dan meetwaardeblokken 08 en kanaal 10 de test moet je plankgas in z'n 3 en de meting verrichten op het toerental van 3000 in het eerste uitlees venster moet nu een waarde komen van meer dan 750 mg/sl zo niet dan is de luchtmassameter stuk,deze zal zo'n ¤180 kosten het is wel een ruildeel,succes
luchtmassameter kost 110,00 euro
19 jaar
kost nu slechts.. 65,- ex
paul,
worden steeds goedkoper
19 jaar
turbo regeling is smerig buit elkaar halen goed polijsten en klar is kees
lucht massa meter heeft niets met turbo druk te maken
heeft zeker wel met de turbodruk te maken,als de lm meter een te lage waarde doorgeeft,reageert de turbodruksensor daarop.
wissel de luchtmassameter maar eens als je nog een heb.
slaat meestal geen foutcode luchtmassameter op maar de waarde aangezogen lucht is gewoon telaag
19 jaar
dan is het een gevolg en geen oorzaak
Sorry voor de late reactie, klant heeft nog geen kans gezien om de auto terug te brengen. Klacht doet zich sporadisch voor en de auto rijdt soms weer gewoon een paar dagen zonder probleem. Oplossing dus nog niet bekend
Om te controleren of het de variabele schoepen zijn haal ik meestal de vacuumdoos even los en probeer dan of de hevel die de variabele schoepen bedient een zwaar punt heeft of niet de hele slag meer maakt. Is er een zwaar punt voelbaar, Turbo/uitlaat spruitstuk demonteren en turbo uit elkaar halen. Alles goed roestvrij maken, smeren en weer monteren. Heb op deze manier al een paar keer het probleem kunnen verhelpen zonder een nieuwe turbo te hoeven monteren.
is al geadviseerd lees hier boven
je kan hem inderdaad verkeerd monteren maar hij regelt dan niet het moet erg soepel gaan
Alles ging in iedergeval soepel, heb toch maar de luchtmassameter vervangen en het probleem is nu opgelost! was dus blijkbaar een combinatie van klachten. Ik vindt wel dat onder de 2500 toeren er een behoorlijk turbogat is. Kan dit met de schoepen twe maken hebben?
als de meeneem hevel teveel speling heeft in de turbo dan moet de ring vervangen worden die met al die gaten.
Nou probleem is opgelost. Klant tevreden zoals het was. Turbogat blijkbaar normaal.
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
19 jaar