Volkswagen golf IV SDI: Lekt olie

Bouwjaar: 2001

Waak kan de olie uit lekken van mij golf?
En hoe kan het dat het olie lampje brand maar het oliepijl is goed?
Is dit een veel voorkomend probleem?

OTTO8305

Geplaatst door OTTO8305 (0) , lid sinds 18 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Golf? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

17 Reacties

audia4 (0) PRO, 18 jaar geleden

Blok schoonspuiten en dan gaan rijden, kom je er vanzelf achter waar het het eerste uitloopt.

mart-vervoort (0) PRO, 18 jaar geleden

oliedruksensor kapot

koen6346 (0), 18 jaar geleden

Als het olielampje oranje brand accuklemmen losenemen en tegen elkaar aan houden, even op contact zetten en accuklemmen weer terug zetten. Dan is het lampje uit.

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Koen,
ik weet niet wie je dat wijs heeft gemaakt, maar het oranje olielampje gaat uit doordat je de motorkap opent(na x aantal km checkt ecu pijl weer en springt hij weer aan), dus accu verhaal lijkt me een beetje onnodig ;)

verder: idd even schoonspuiten, en kijken.
sensor (laten) testen.
suc6

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

volgwagen..

het klopt wat koen zegt! accuklemmen losnemen, en het lampje is uit :) zit logica in.. net getest! toen ik de stekker van de schemerlamp eruit trok ging inderdaad de lamp uit...

paul,

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

paul,
een schemerlamp is geen oliedruk lamp, trek anders eerst de klep is open als hij brand dan gaat hij uit, omdat de motorelektronica `denkt` dat je olie bijgevuld hebt, het duurt alleen even voordat hij weer een rondje(loop) maakt om alles weer te controleren. daarna springt hij fijn weer aan.
dus hij gaat uit.
Ja idd gaat hij ook uit als je de accu klemmen er af haald, daarvoor moet je immers de motorkap los doen.............

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

of was je reactie anders bedoeld? oeps :)

P. Kelder (0) PRO, 18 jaar geleden

hehehe :)

je had ook gelijk.. wat koen meende klopte ook niet! alleen in de zin van het woordt had koen weer gelijk.. het lampje ging ook uit :)

paul,

fedde (0), 18 jaar geleden

dat van koen klopt wel
dan moet je de motorkap ook open hebben
ahhahahahahahaha

hofman (0) PRO, 18 jaar geleden

Vandaag een golf 4 tdi met brandend oranje olielampje,sensor in carter vervangen ivm.lekke carterpan.
Bij uitlezen geen storingen(wel als de stekker van oliesensor af is)
Deze auto heeft geen motorkapschakelaar,volgens de dealer is dan het instrumentenpaneel defect.
Eigenwijs als ik ben toch even Koen z,n oplossing geprobeerd(accuklem los,tegen elkaar aan en contact aan en uit)
Het lampje gaat nu niet meer branden.
Koen,ondanks dat jou oplossing gekscherend werd weggehoond ben ik er blij mee.
Groeten Michael.

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Ja maar hier haal je wel twee dingen door elkaar: de eerste auto had een motorkapschakelaar en daarom ging Koen`s verhaal niet op, ja het lampje gaat uit als de polen losgehaald worden, maar is eigenlijk uitgegaan door die schakelaar
De auto die jij aanhaald heeft geen motorkapschakelaar en wel een oliepijl sensor(vreemd) moet er een andere oplossing gevonden worden en bleek die van Koen de juiste te zijn.
Polen tegen elkaar houden brengt vaak nog steeds een goede oplossing.

Michael7702 (0) PRO, 18 jaar geleden

Ik heb bij de vraagstelling toch echt nergens gelezen dat er bij de eerste auto een motorkapschakelaar aanwezig was,dat heb jij er van gemaakt.en dat de bewuste golf(bj.2000) waar ik aan bezig was er zeker geen heeft staat wel vast.
Dus volgwagen:haal ik geen twee dingen door elkaar,heeft Koen een zinvol en bruikbaar antwoord gegeven en is het oliepeil en geen oliepijl!
Groeten Michael(Hofman)

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Personen die spellingsfouten aan gaan halen vind ik nogal laag bij de grond, het is hier een problemcar forum, dus verhuis anders even naar www.vandale.nl er gaat een wereld voor je open.
eigenlijk wil ik daarom niet reageren maar kan het niet laten; die auto heeft wel een motorkapschakelaar, dat kan ik achterhalen namelijk.
dus zie mijn vorige post weer.
tevens kun jij wel een storing veroorzaakt hebben (die NIET gemeld werd) doormiddel van het vervangen van de sensor. Dus kunnen we het WEL over 2 verschillende dingen hebben. En zoals ik al zei is accu losnemen vaak nog een goede optie.

PS: denk voortaan wel even na voordat je een reactie over spelfouten plaatst, je weet nooit of je iemand met dyslectie oid voor je hebt, ik heb het niet, maar bij personen die het wel hebben is dat natuurlijk niet echt fair!

hofman (0) PRO, 18 jaar geleden

Hoe jij kan achterhalen of een willekeurige sdi een motorkapschakelaar heeft is mij onbekend,voor een tdi van 2000 wordt deze ook aangegeven maar hij zit er bij mij dus duidelijk niet op en heeft er ook nooit opgezeten.
Het gaat mij er alleen om dat Koen een beetje belachelijk gemaakt werd terwijl zijn bijdrage goed bruikbaar is.
Dat van de spelfout bij oliepeil was trouwens een grapje,wel heb ik je raad opgevolgd en oliepijl ingetoetst bij www.vandale.nl,wat denk je?(dit was trouwens ook een grapje want ik ben buiten een serieus monteur ook een lolbroek.
Groeten Michael

volgwagen (0) PRO, 18 jaar geleden

Omdat ik het kan opzoeken, en van die info ga ik het eerste uit namelijk.
Als je geen schakelaar hebt, heb je dan toevallig rv aan de frontplaat een loze stekker zitten? .

Het verhaal van Koen: het is me duidelijk, laten we er over ophouden.

Michael7702 (0) PRO, 18 jaar geleden

ok

Autobedrijfveenstra (0) PRO, 16 jaar geleden

Koen. Je bent geweldig.. we hadden alles al geprobeerd.
motorkap schakelaar door gelust.. werkte niet..
olie sensoren vervangen... werkte niet..
Accu polen tegen elkaar aangehouden, op contact gezet en van contact af.. en het was weg.. super!
Ben blij dak deze oplossing tegen ben gekomen.
Mvg
Autobedrijf Veenstra

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Golf of stel zelf een nieuwe vraag.