als ik bij deze auto gas geef tot ongeveer 2200toeren begint de motor te schudden
en hij rookt ook aardig.
heb storingen uitgelezen niks vanzelf
verstuivers laten testen
tweemassavliegwiel vervangen iov
kabel in kleppendeksel in orde
en nou las ik in een ander topic dat iemand wel eens de tandempomp vervangen heeft
kan dit het probleem geven?
Geplaatst door poppekast (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
niemand?
Gras (0) PRO, 16 jaar geleden
Kabel in het kleppendeksel controleren... zie ander topic.
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
kabel is goed
heb tekst net bewerkt
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=Gras]Kabel in het kleppendeksel controleren... zie ander topic.[/quote]
waarschijnlijk niet.... er was immers geen foutcode, die had moeten zijn > [b]cilinderoverslag[/b]
Gr. paul
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
marco
tandempomp kun je testen.. neus even in elsa.
Gr. paul
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
ja is wel goed
gr.
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
marco
zou toch niet waar zijn EGR-KLEP ? al aan gedacht ?
Gr. paul
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
nee niet echt ik kan hem eens afsluiten en kijken wat er dan gebeurd maar hij rookt alleen als ie koud is als de egr defect zal zijn blijft ie dan niet roken ongeacht de temperatuur van de motor?
P. Kelder (0) PRO, 16 jaar geleden
[quote=poppekast]nee niet echt ik kan hem eens afsluiten en kijken wat er dan gebeurd maar hij rookt alleen als ie koud is als de egr defect zal zijn blijft ie dan niet roken ongeacht de temperatuur van de motor?[/quote]
dicht hem toch maar eens even af........ ik denk een BINGO!!
Gr. paul
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
we gaan t morgen even proberen hoor je het nog even van me
bedankt voor de zoekactie
gr.marco
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
ik had beloofd nog even te vertellen wat t probleem is
hou je vast na2500 euro reparatie en geen succes wat blijkt er zit een versleten nokkenas in
gr.marco
Santa (0), 16 jaar geleden
Vroeger, in de tijd van de Opel CIH motoren keek je daar regelmatig naar.
Maar ja, een versleten nokkenas.... DAT geeft VAG COM niet aan.........
Hoe ben je erachter gekomen?
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
puur zoekwerk heb de egr nog afgesloten maar hielp niks en dan ga je in het motorblok zoeken en bleek bij de vierde cilinder dat de nok niet meer ovaal was maar rond en de klepstoter was ook helemaal versleten daar zijn ook nieuwe ingekomen
vw_audi (0) PRO, 16 jaar geleden
ik hoor dat wel vaker niet allen bij vw ook andere merken
kan het ook aan de olie liggen longlife? ----> verkeerde type olie ---->TE LANG ER OP GEZETEN ?????
poppekast (0) PRO, 16 jaar geleden
nee auto is altijd netjes bij ons in onderhoud ja of de klant heeft tussen de beurten door verkeerde olie bijgevuld zal misschien kunnen
john5683 (0) PRO, 16 jaar geleden
nokkenas is vaker het probleem. Gebruik goede olie en ververs op tijd!!