Na de keuring piept de distributie of V-snaar
En ook komen van die kant van de motor roggelende geluiden weg (lijkt een lager??)
Iemand die dit herkent??
BVd m.
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
wanneer is de riem voor het laatst vervangen
en de span en geleiderrollen
[quote=poppekast]wanneer is de riem voor het laatst vervangen
en de span en geleiderrollen[/quote]
Alles zit er 20000km in, waterpomp en rollen en nieuwe multiriem.
GR m
15 jaar
[quote=zandkorrel][quote=poppekast]wanneer is de riem voor het laatst vervangen
en de span en geleiderrollen[/quote]
Alles zit er 20000km in, waterpomp en rollen en nieuwe multiriem.
GR m[/quote]
Spuit eens beetje wd-40 op de multieriem tijdens stationiar.
Het is de multiriem die zo piept, als je er silliconenspray op doet is het weg, maar het komt zo weer terug..
En er blijft aan die kant een roggelend geluid weg komen, een of ander lager..
15 jaar
Denk vrijlooppoelie van de dynamo defect zo te horen,zo ja dan deze vervangen en de riem.
Multiriem verwijdert, geen geroggel meer.
Dynamo kun je vrij ronddraaien, automatische spanner ook.
Blijft over servopomp?
15 jaar
Je kunt de dynamo wel vrij draaien maar werkt de vrijlopp ook daadwerkelijk?
[quote=Audifreak763]Je kunt de dynamo wel vrij draaien maar werkt de vrijlopp ook daadwerkelijk?[/quote]
Hoe kun je dat testen dan?
Gr m
15 jaar
In de draairichting van de dynamo moet er een verbinding zijn. Wanneer de poelie de andere kant op wordt gedraaid, moet hij vrij lopen. Ziet het als de achternaaf van een fiets, het achterwiel kan de pedalen niet aandrijven.
[quote=Audifreak763]In de draairichting van de dynamo moet er een verbinding zijn. Wanneer de poelie de andere kant op wordt gedraaid, moet hij vrij lopen. Ziet het als de achternaaf van een fiets, het achterwiel kan de pedalen niet aandrijven.[/quote]
Idd zit vast..
Thx!
15 jaar
Even de dynamo er af draaien en meenemen naar een bedrijf waar ze dynamo's repareren. Met een passende dop en een luchtsleutel is de vrijloop in vijf minuten verwisseld. Met hobbymiddelen wordt het een geworstel. En.. wel even honderd euro in de knip stoppen.
[quote=Audifreak763]Even de dynamo er af draaien en meenemen naar een bedrijf waar ze dynamo's repareren. Met een passende dop en een luchtsleutel is de vrijloop in vijf minuten verwisseld. Met hobbymiddelen wordt het een geworstel. En.. wel even honderd euro in de knip stoppen.[/quote]
Dat 'even' valt wel tegen, je kunt er slecht bij, je moet de gehele bumper eraf draaien...
Of..... kan dat anders???
Gr m
15 jaar
Het lijlkt me dat de dynamo er uit moet kunnen zodra je de twee bevestigingsbouten er uit hebt gedraaid. Deze moeten bij deze dwarsgeplaatste motor toch ook dwars op de rijrichting staan. Dan kom je niet zo snel in de problemen met de bumper, lijkt me.
bij een sdi kom je daar moeilijk bij ja en de kans bestaat dan ook dat je je voorbumper moet loshalen en je front in de servicestand moet zetten het probleem is namelijk dat je brandstofpomp in de weg zit en als je airco hebt wordt t helemaal feest
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
15 jaar