Volkswagen Passat: Passat trekt niet

Bouwjaar: 2001, Brandstof: Diesel, Motorcode: 1.9 pompverstuiver

Ik heb het volgende probleem met een passat TDI 1.9 pompverstuiver. Deze auto trekt niet. Komt slecht op toeren.Je zou zeggen dat het de llm zou zijn stekker los zou verbetering moeten geven.Dit is echter niet het geval.De waarde van de llm blijft eigenlijk vrij constant tijdens het gas geven.Zou de katalysator dicht zitten?

mvg

Volvov40

Geplaatst door Volvov40 (0) PRO , lid sinds 16 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Passat? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

26 Reacties

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Rijdend uitlezen..... binnen 10 min weet je waar je het moet zoeken....

Gr. paul

Volvov40 (0) PRO, 15 jaar geleden

Die waarde van de llm blijft zo ongeveer het zelfde,loopt langzaam een klein beetje op.Maar als je de stekker lostrekt moet hij veel beter trekken.Dit doet hij absoluut niet.Er is geen verschil te merken.
mvg

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Volvov40]Die waarde van de llm blijft zo ongeveer het zelfde,loopt langzaam een klein beetje op.Maar als je de stekker lostrekt moet hij veel beter trekken.Dit doet hij absoluut niet.Er is geen verschil te merken[/quote]
Meten is weten, gissen is missen...........

Gr. paul

jos-br (0) PRO, 15 jaar geleden

Wanneer je de stekker van de lmm eraf haalt trekt ie in ieder geval niet!

Wat voor waardes worden er dan uitgelezen? Lijkt erop dat je iets van 550mgr uitleest, dan is de lmm gewoon dood.

Jos.

Volvov40 (0) PRO, 15 jaar geleden

Je kan allemaal wel die problemen er op zetten John?Als het probleem opgelost zou zijn krijg je echt wel de oplossing te horen,maar dat is niet het geval.Als de klant de auto verkoopt of niet meer terug komt ben je klaar.Dus is er geen oplossing.Of het probleem is echt nog niet opgelost. Dus dan hoef je niet al die problemen zonder antwoord op de site te zetten met de reactie op dit probleem.Net of ik niet reageer.
MVG

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Volvov40]Als de klant de auto verkoopt of niet meer terug komt ben je klaar.Dus is er geen oplossing.Of het probleem is echt nog niet opgelost[/quote]
Dit kan natuurlijk gebeuren..... maar ook dat vermelden sommigen.

Gr. paul

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Waarom praat hier niemand over de fameuze EGR-klep. Dit is een ziekte op dit bouwjaar. Laat mij raden : is het een 100pk?. Daar sneuvelen regelmatig deze kleppen.............

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jhl]Waarom praat hier niemand over de fameuze EGR-klep. Dit is een ziekte op dit bouwjaar. Laat mij raden : is het een 100pk?. Daar sneuvelen regelmatig deze kleppen.............[/quote]
Lees niets over overmatig roken........ mocht het daadwerkelijk de EGR zijn was dit zeker opgevallen.

Gr. paul

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb er zoal een paar gehad die niet rookten en toch egr moeten vervangen.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=jhl]en toch egr moeten vervangen.[/quote]
Egr vervangen we eigenlijk nooit.... Hoogstens schoonmaken, het liefst zie ik hem afgesloten.

Gr. paul

Volvov40 (0) PRO, 15 jaar geleden

Klopt.dit is een 100pk motor. Hij rookt niet overmatig als je optrekt. Als je gas geeft en weer loslaat hoor je wel de EGR klep klapperen.Zal eerst de EGR geheel afsluiten.
MVG

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=Volvov40]Klopt.dit is een 100pk motor. Hij rookt niet overmatig als je optrekt. Als je gas geeft en weer loslaat hoor je wel de EGR klep klapperen.Zal eerst de EGR geheel afsluiten.
MVG[/quote]
Probeer eerst maar eens een nieuwe / andere LMM..... Eigenlijk had het probleem al opgelost kunnen zijn, zo spannend is dit allemaal niet.

Gr. paul

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Paul, voor een VW-specialist wel. Die heeft alle courante LMM op stock, maar voor iemand die andere merken doet is dit niet zo evident.

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

in dit geval loop je een risico van €85,-. ex is in elk geval goedkoper dan uren zoeken en dan uiteindelijk toch op de lmm uitkomen.

jhl (0) PRO, 15 jaar geleden

Wij kopen ze momenteel aan 61 à 67 euro netto. De courante Bosch wel te verstaan.

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

Indien de lmm niet definitief defect is, zijn de meesten voor 100% en na een ultrasoonbad weer te redden en klaar voor een 2e leven.

Gr. paul

rick douma (0) PRO, 15 jaar geleden

Werkt de turbo wel? ,komt voor dat ze vast zitten .

Volvov40 (0) PRO, 15 jaar geleden

Heb deze auto vandaag weer terug.Uitgelezen geen storingen,alles werkt goed behalve de waarde van de LLM is te laag en reageerd heel langzaam.Waarde komt niet boven de 500 uit. LLM vervangen reageerd nu veel sneller op het gasgeven en de waarde loopt op tot even boven de 1000.Dus probleem opgelost.bedankt.
MVG

johndoornbosch (0) PRO, 15 jaar geleden

Meetwaardenblok lezen 10

◂ Er verschijnt:



XXX mg/sl
XXXX mbar
XXXX mbar
XXX %








Gaspedaalstand: 100 % in orde
▪ kleiner dan 100 %:
▪ gaspedaal niet ingetrapt
▪ sensor gaspedaalstand -G79 verkeerd afgesteld of defect => controleren4)






Inlaatspruitstukdruk (laaddruk): 2000 ... 2200 mbar in orde
▪ Als buiten tolerantie: laaddrukregeling defect => groepsnummer 011, blz. 01-106





Buitenluchtdruk: geen voorgeschreven waarde




Aangezogen luchtmassa: 850 ... 1050 mg/sl in orde
▪ Kleiner dan 850 mg/sl:
▪ motortoerental te laag of te hoog
▪ laaddruk te laag => displayveld 3 aflezen
▪ luchtmassameter defect => controleren blz. 23-78

nou gert dat is optimaal zoals je ziet in het tabel.

de Dokter (0), 15 jaar geleden

[quote=paulkelder]Indien de lmm niet definitief defect is, zijn de meesten voor 100% en na een ultrasoonbad weer te redden en klaar voor een 2e leven.

Gr. paul[/quote]
komt er dan geen water bij de stekkerpennen naar binnen?
Of is dit allemaal 100% waterdicht.

m.vr.gr. Jan-Aize

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=de Dokter][quote=paulkelder]Indien de lmm niet definitief defect is, zijn de meesten voor 100% en na een ultrasoonbad weer te redden en klaar voor een 2e leven.

Gr. paul[/quote]
komt er dan geen water bij de stekkerpennen naar binnen?
Of is dit allemaal 100% waterdicht.[/quote]
Emag 500 (het middel voor ultrasoonbaden) is niet schadelijk en is geen water, geleid ook niet.

Gr. paul

tedkroon (0), 15 jaar geleden

Is emag 500 op basis van een koolwaterstof (solvent) of anorganisch/alkalische product (in water opgelossing)?

Gaarne reactie!

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=tedkroon]Is emag 500 op basis van een koolwaterstof (solvent) of anorganisch/alkalische product (in water opgelossing)?[/quote]
http://www.emag-benelux.nl/html/reinigin...

Voor info..........

Gr. paul

tedkroon (0), 15 jaar geleden

Het is een koolwatersof (isopropylalcohol) die zowel polaire- (waterige zouten) als apolaire stoffen(zoals mineraal olien) kan oplossen. Vandaar dat het product geschikt is voor Lmm's te reinigen. Als je bad schoon is zal de elect. weerstand hoog zijn (niet geleidend) dus dan behoudt hij zijn eigenschappen.

Bedankt!

P. Kelder (0) PRO, 15 jaar geleden

[quote=tedkroon]Het is een koolwatersof (isopropylalcohol) die zowel polaire- (waterige zouten) als apolaire stoffen(zoals mineraal olien) kan oplossen. Vandaar dat het product geschikt is voor Lmm's te reinigen. Als je bad schoon is zal de elect. weerstand hoog zijn (niet geleidend) dus dan behoudt hij zijn eigenschappen.

Bedankt![/quote]
Ted..

Is monster spul....

Gr. paul

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Passat of stel zelf een nieuwe vraag.