na plaatsen van nieuwe dynamo blijft het accu lampje branden, en na twee dagen rijden sta ik zonder stroom.
alle kabels inmiddels opgeschuurd en heeft niks geholpen.
auto stond net 5 minuten stil , toen wou hij niet meer starten , accu leeg!
enig idee???
HELP HELP!!!
Geplaatst door autobedrijfp&r (0) PRO , lid sinds 13 jaar geleden
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Volkswagen Polo? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Polo of stel zelf een nieuwe vraag.
16 Reacties
C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden
Wat is de laadspanning bij draaiende motor?
autobedrijfp&r (0) PRO, 13 jaar geleden
de volt meter zegt 11.64v als ik hem meet op de accu
Theo Sparenburg (5), 13 jaar geleden
Als je 11,64 volt meet op de accu bij draaiende motor is dat natuurlijk veel te weinig. Om spanningsverliezen in bedrading uit te sluiten ook even met draaiende motor meten rechtstreeks op de dynamo. Als ook daar minder dan 14 volt wordt gemeten is de dynamo niet goed.
vr.gr. Theo
riennoot (0) PRO, 13 jaar geleden
op je accu zit nog een kleine zekeringenbox, is daar de zekering nog heel? dan laad je dynamo wel goed alleen geen verbinding met je accu
C.Jonker (0) PRO, 13 jaar geleden
Je accu moet op de polen bij draaiende motor minstens 14 volt laden, dus als hij dat niet doet dan is of deze dynamo/regelaar ook niet goed , of je hebt een kabelbreuk of je hebt zoals hierboven sluiting gehad in je zekeringboxje op de accu.
marcel7031 (0) PRO, 13 jaar geleden
Prof? Aansturing en dyn+ wel aangesloten? De "nieuwe" dynamo is echt 100%? De revisieman geeft toch garantie?
Was de oude dynamo wel stuk?
Op een Polo van 1985 zit volgens mij geen zekeringbox op de accu.
dop27 (0) PRO, 12 jaar geleden
het blauwe draadje van de dynamo loopt onder de koplamp door dit wil nog wel eens doorslijten controleer of je accuspanning hebt op de blauwe draad(losnemen van dynamo en dan meten )accuspanning er wil ook nog wel eens een beste overgangsweerstand zitten dus meten is weten gr jan
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
ik denk dat het vast opgelost is, we moeten er vanuit gaan dat een gemiddelde monteur de V4 meting beheerst.
C.Jonker (0) PRO, 12 jaar geleden
Simpel motortje., simpel laadsysteem... idd prof ?
Moet makkelijk op te lossen zijn.
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
[quote=marcel7031]ik denk dat het vast opgelost is, we moeten er vanuit gaan dat een gemiddelde monteur de V4 meting beheerst.[/quote]
Wat is dat Marcel?? nooit van gehoord. op internet gezocht, maar heeft daar met temperatuur te maken?
P. Kelder (0) PRO, 12 jaar geleden
V4-meting, ook wel spanningsval-meting genoemd.
Cor.... je stamt toch niet uit de tijd van de T Fordjes ;))
Gr. paul
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
ff daarna. Wij hadden het over spanningsverlies..Naar mijn mening geeft dat duidelijk aan waar het over gaat. Spanningsval heb je naar mijn mening in een diode. (vast gegeven)
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
Spanningverlies of -val heb je ook in stekkers, aansluitingen e.d.
Nooit een slechte accupool tegengekomen? Kun je meten met een voltmeter ook.
Wél altijd belast meten.
Peter Schouten (0), 12 jaar geleden
Over een diode heb je sowieso 0,7 V spanningsval.
cor van jaarsveld (0) PRO, 12 jaar geleden
dank je Marcel. hoe ik moest meten wist ik meestal wel, alleen die naam he?? Dat wist ik echt niet.
marcel7031 (0) PRO, 12 jaar geleden
je kan het wel.....