close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Volkswagen T4: vacuum pomp tik,,

veel t4 rijders kennen dat probleem, dat de vacuum pomp tikt wie heeft een goede oplossing, om van dat tik af te komen.



al vast bedankt,

Geplaatst door

reverse (0)

al 20 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

er is niet echt een makelijke oplossing voor. In de cil kop zit een gat waar een stalenpen door heen gaat

Het gat en de pen gaan slijten waardoor het gat groter en de pen smaller wordt.

je kan wel de pen vervangen maar je begrijpt dat de kop verv niet zo snel gebeurt ivm dit euvel.

lightsomedog 0
badge

20 jaar

Kijk op de site van weetjewel.com en dan bij trucs&trips.

Rij ondertussen 10.000 km zonder een tik. (wel de stootas vervangen)

T4 0

20 jaar

kijk ff bij particulieren afdeling volvo tdi daar wordt dit probleem uitgebreid besproken

peer66 0
badge

20 jaar

Ik heb nu meermalen deze pompen uit elkaar gehaald, een nieuw keeringetje geplaatst,de pomp goed schoongemaakt en het gaat weer een tijd goed.

Oppassen dat je de klepjes er weer in de goede stand terugzet,anders doet 'ie het niet meer.

Het verhaal over versleten pennen en veerspanningen kloppen echt niet.


jos_br.5982 0

20 jaar

ik begrijp dat je ook een probleem daar mee hebt. je hebt de veer onder spanning gezet, maar je hebt er nog last van. en de olie wat heb je daar mee gedaan? Maar ja, ik weet nu nog niet wat ik moet geloven staaf vervangen of veer spanning verhogen of gewoon olie die er in zit leeg halen? ,,,,,,,, ik hoop op meer reacties, met ervaring hier mee.



Groeten met een tik,

reverse 0

20 jaar

Kun je die keerringen los bij vw bestellen of haal je die elders?

Jan 1983 0
badge

20 jaar

bedankt voor je reactie, hoe lang gaat het dan goed, en hoeveel keeringen zitten er in. en de klepjes hoef je daar niets aan te doen.



reverse 0

20 jaar

Ik bestel die keerringetjes bij een bedrijf hier in de buurt (Het Lagerhuis), deze man heeft alle moeite gedaan om een passende keerring voor me te zoeken aangezien het een keering waarin de as niet draait maar heen en weer schuift.

Ik zal e.e.a. nog eens uitzoeken.

Het is een redelijk afdoende oplossing, maar een gereviseerde gaat over het algemeen ook maar 100000km mee.

Het belangrijkste is toch dat de olie wegblijft, het is echt de hoofdveroorzaker van dit probleem en zeker niet de as.

Dit is goed na te gaan aangezien wanneer je de pomp er weer op wilt zetten er altijd een behoorlijke spanning op staat, hoe je de nokkenas ook zet.

jos_br.5982 0

20 jaar

weet je dan ook het vervangende type no en afmetingen en het aantal keeringen die er in zitten. dan kan ik al vast kijken of ik er aan kan komen voor dat ik de pomp uit elkaar haal.



reverse 0

20 jaar





jos_br.5982 0

20 jaar








jos_br.5982 0

20 jaar

Jos, nog bedankt voor het uit zoeken.
maar ik wil het nu nog niet vervangen. als ik bij mij in de buurt niets kan vinden tegen die tijd, neem ik wel contact met je op. ps. gegevens van de keerring zijn altijd welkom.
groeten,

reverse 0

20 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Transporter of stel zelf een nieuwe vraag.