auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Volkswagen Touran: Volkswagen Touran 2.0 tdi start niet na motor swap..??

Bouwjaar: 2005, Brandstof: Diesel, Motorcode: 2.0 TDI 140PK

Ik kom er niet uit.. mijn baas komt er niet uit.. VW dealer komt er niet uit.. wat doen we verkeerd??

[i]Betreft:[/i]
Volkswagen Touran 2.0 TDI uit 2005.
[i]Probleem:[/i]
Motor in de soep gelopen.
[i]Oplossing:[/i]
Motorswap doen met een Audi A4 2.0 TDI uit 2005 die niet wou starten ivm Startonderbreker.

Zo gezegt zo gedaan,
Baas en ik lepelen de blok uit de A4 en halen alle sensoren, buizen, leidingen, pompen en alles mikmeuk dr af en en wisselen die met die van de Touran. Alle sensoren incl. de kruk as sensor zijn vervangen.

Nieuwe distributie riem op gezet en alle pompen, leidingen en sensoren overgezet na de A4 blok en de ophanging omgezet. (A4 verticaal, Touran dwarsgeplaatst)

Versnellingsbak opgeschroefd en in de touran gehangen, hierna de kabelboom aangesloten (die in de touran hing) hier kwam alleen 1 kabel net 10 cm te kort en is verlengt (de sensor in de carterpan).

En toen kwam de moment v.d. waarheid. Baas zet de auto op contact, zet hem in zn vrij, alle lampjes branden zoals normaal. Auto proberen te starten maar hij wilt niet starten!!
Hij spuit geen brandstof in. VagCom aangesloten en er stond op: Nokkenasstandsensor buiten tollerantie (G40).
Dus ja, wij dachten: meteen de nokkenas en de poulie en zo ook vervangen, zo gezegd zo gedaan..
Maar hij start nog niet.
En nogsteeds de zelfde foutcode.

Veel monteurs @ de VAG dealer gebeld en allemaal zeggen dat het wel moet lukken.
Hij start wel ff met Starting Fluid. Dan gaat ie tot 2000RPM/2500RPM en stopt meteen weer.. :(

Auto naar VW Dealer gebracht. En zij wisten ook geen raad.. en toen we vroegen of hun het wouden fixxen zeiden ze dat ze geen tijd hadden (yeah rigt.. geen verstand zeker ;) )

Al met al hebben we hier dus een Full Options VW Touran 2.0TDI uit 2005 met een 170PK A4 blok met 129d km Die niet wilt starten :{

Als er iemand is die denkt dat hij weet wat het is, aub meld het hier dan.. ;)

Geplaatst door

PrimeraLPI (0)
badge

al 16 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Is de keerring v/d krukas(kant koppeling)los geweest(of vernieuwd)?Merktekens moeten juist geplaatst zijn.

auto-peter 0
badge

16 jaar

[quote=auto-peter]Is de keerring v/d krukas(kant koppeling)los geweest(of vernieuwd)?Merktekens moeten juist geplaatst zijn.[/quote]
Dat zou ik niet weten, maar dan nog.. Geen foutcodes over Krukassensor..
Maar "Nokkenas standsensor buiten tollerantie (G40)"

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

Alle draden goed aangesloten? Geen foutje bij het verlengen van de kabel?

dutch123 235

16 jaar

nokkenasstand verkeerd, dus gemeten vanuit krukas, zou de krukaszender verkeerd kunnen zijn( ecu gaat uit van 0 punt op krukas, en gaat vandaaruit berekenen. verkeerd 0 punt is verkleerde eindconclusie, en monteurs op het verkeerde been zetten)

Controleer of de krukassensoren op hetzelfde punt geplaatst zijn.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Zeker weten dat de A4 niet wou starten vanwege de start onderbreker?
De motor liep niet toen hij uit de audi kwam begrijp ik.
Ik bedoel heb je niet het probleem van de audi naar de touran verplaatst?

SV 0
badge

16 jaar

Hey, is het probleem al opgelost ben wel benieuwd!! Gr Alex.

Alexander239 0
badge

16 jaar

Hoe kan er nou in godsnaam benzine in de leidingen zitten. Het waren allebei diesels.
Ik denk dat SV wel eens gelijk kon krijgen.

marcel7031 0
badge

16 jaar

Er zit verschil in de verstuivers van de 140 en 170pk verstuivers, de ene is van Bosch, de andere een Siemens.

Jos.

jos-br 0
badge

16 jaar

[quote=marcel7031]Hoe kan er nou in godsnaam benzine in de leidingen zitten. Het waren allebei diesels[/quote]
Waardoor is die motor in de soep gelopen ....? door op benzine te hebben gelopen..? anders..?

Gr. paul

P. Kelder 0
badge

16 jaar

Vreemd genoeg rept topicstarter met geen woord over verkeerde brandstof......

sytze 0
badge

16 jaar

Sorry voor mijn hele late reactie mensen..
Ik was totaal niet meer van op de hoogte van deze topic.. :)

De Touran had zover ik het weet geen benzine in de tank!
En het klopt wat je zegt over de toe en afvoer leidingen van de filter, maar deze zaten WEL goed.
Die zijn zo gedemonteerd en weer zo gemonteerd..

De verstuivers waren ook vervangen. door de oude verstuivers.
En de Audi had geen 170PK, maar gewoon 140PK.

Daarna ging de Touran weer terug naar VW dealer, en daar werd verteld dat de verstuivers waren uitgedroogd, en dat er 4x nieuwe verstuivers in moesten worden geplaatst...
Maar we kregen er geen garantie op dat ie het zou doen. hmmm??

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

Hoezo,weet je dat niet?Werk je daar niet meer ofzo?Gr Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

[quote=auto-peter]Hoezo,weet je dat niet?Werk je daar niet meer ofzo?Gr Peter[/quote]
Jawel,
Maare ik bedoel daarmee, wat er tussen hun heeft gespeeld (baas en VW dealer)..

En op verzoek van Siem (Moderator/Admin), mijn mail naar hem toe:
Auto loopt nog steeds niet..
Staat nog steeds stil..
We zitten met een raadsel.

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

[quote=PrimeraLPI]Nokkenasstandsensor buiten tollerantie (G40).
)[/quote]
Als ie deze storing blijft geven staat tandriem niet op tijd. Of de Krukaskeerring is verkeerd gemonteerd. Moet met speciaal gereedschap


In deze keerring zit de krukassensorring gemonteerd.

Monar 0
badge

16 jaar

is de MMC niet geblokeerd ? sleutels juiste codes omdat je waarschijnlijk ook een andere MMC nu hebt die op de audi sleutels staat ingesteld, of heb je de MMC van de touran er in laten zitten ?

De startblokkering zit (ook) in de tellerklok volgens mij. De klok is wel opnieuw in te leren mits de 'pincode' bekend is, anders via de importeur te verkrijgen.

marcel7031 0
badge

16 jaar

[quote=Marc Keijsers]Auto naar VW dealer gebracht. En zij wisten ook geen raad.. en toen we vroegen of hun het wouden fixxen zeiden ze dat ze geen tijd hadden.

Het verhaal zit iets anders in elkaar. VW dealer heeft verzocht om na het eerste garagebezoek de benzine uit de auto te halen en deze te vervangen door diesel. Gezien de kosten zouden jullie (topicstarter) verderzoeken. Daarna hebben jullie de auto voor de tweede keer aangeboden. Zat er helaas nog diesel in de leidingen. Ook de toevoer en retourleidingen van het brandstoffilter zaten verkeerdom gemonteerd. Na nog meer tekortkomingen te hebben geconstateerd is er in overleg met jullie gestopt met verderzoeken.

Groet, Marc[/quote]
verzoek om de benzine eruit te halen helaas zat er nog diesel in de leidingen. sorry hoor maar hier klopt iets niet.

ALLES, maar dan ook ALLES is overgezet van de Touran blok na de A4 blok..
Denk aan:
Verstuivers,
Nokkenassen,
Poulies,
Sensoren,
Dynamo,
Pompen e.d.
Dus de ECU van de TOuran is hetzelfde gebleven, OMDAT: het enige wat nu veranderd is, is in feite een kaal motorblok...

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

Ga eens aanslepen........

marcel7031 0
badge

16 jaar

Blijf bij mijn bericht van 07/07/08.Als de krukaskeerring niet juist zit(gemonteerd volgens het boekje,en met het juiste materiaal)start de motor niet.

auto-peter 0
badge

16 jaar

denk ook aan de krukas keering,laats ook een nieuwe gezet en net iets verkeerd en de auto loopt niet meer,dus kijk of hij goed staat,anders zou het ook aan de verstuivers kunnen liggen.

gr. hans l

Hans4045 0
badge

16 jaar

[quote=Monar][quote=PrimeraLPI]Nokkenasstandsensor buiten tollerantie (G40).
)[/quote]
Als ie deze storing blijft geven staat tandriem niet op tijd. Of de Krukaskeerring is verkeerd gemonteerd. Moet met speciaal gereedschap


In deze keerring zit de krukassensorring gemonteerd.[/quote]
Er zit een storing in het motorregelapparaat. Met deze storing zal ie never aanslaan. Dus ook ik blijf erbij dat ie of niet op tijd staat.

Of sensor G40 is defect. Komt ook wel eens voor. Maar het kan verder nergens anders inzitten zoals eerder bv genoemd de startonderbreking.

Want dan krijg je foutcode motorregelapparaat geblokkeerd

Monar 0
badge

16 jaar

home → lijst met foutcodes

foutcode: 19464 P3008
nl Nokkenasstandsensor (G40) signaal buiten toleranties
du Nockenwellenpositionssensor (G40) Signal außerhalb der Toleranz
en
Extra info bij de foutcodes. Intermittent


Mogelijke verschijnselen:
Motor slaat niet aan
Motor slaat af

Mogelijke oorzaken:
Naaf met sensorring aan nokkenas verdraaid of los

Mogelijke oplossing:
Stand van nokkenas en sensorring controleren
Vervang G40



Deze pagina is voor het laatst bijgewerkt op 13 mei 2007.

--------------------------------------------------------------------------------

Verbeteringen / Aanvullingen Zoeken Bronvermelding Pas op Disclaimer Copyright © 2002-2008 G. Speek VAG-COM home
--------------------------------------------------------------------------------
je zou denken dat je hier moet zoeken

Een pompverstuiver heeft de nokkenassensor echt nodig om aan te slaan.

marcel7031 0
badge

16 jaar

Zoals hier al een paar hebben gezegd moet je timing controleren en als ie zo krukassensor die een een keerring zit (ken deze motor niet, weet wel hoe nauw dat gaat als ie zo sensorring heeft) moet je die met speciaalgereedschap aanbrengen. Hier zit je probleem simpel in. Niet zo moeilijk om zelf achter te komen lijkt mij.

alexander242 0
badge

16 jaar

[quote=alexander242]Zoals hier al een paar hebben gezegd moet je timing controleren en als ie zo krukassensor die een een keerring zit (ken deze motor niet, weet wel hoe nauw dat gaat als ie zo sensorring heeft) moet je die met speciaalgereedschap aanbrengen. Hier zit je probleem simpel in. Niet zo moeilijk om zelf achter te komen lijkt mij.[/quote]
Juist ja. Ik zal eens doorgeven... (ik ben daar volgende week pas weer)
Groeten,
PrimeraLPI

Maar de Distributie riem is er al 20x afgehaald.. echt precies op zn puntje op tijd gezet.. nogsteeds G40.. :)
Dan maar die krukaspoulie checken..

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

Niet krukasriemschijf, maar oliekeerring krukas koppelingszijde moet juist zitten(merkteken op de keerring-tevens sensorring- moet kloppen met merkteken op de montageflens,zit magnetisch gedeelte in)Gr Peter

auto-peter 0
badge

16 jaar

[quote=auto-peter]Niet krukasriemschijf, maar oliekeerring krukas koppelingszijde moet juist zitten(merkteken op de keerring-tevens sensorring- moet kloppen met merkteken op de montageflens,zit magnetisch gedeelte in)Gr Peter[/quote]
Precies......je hebt speciaalgereedschap nodig om dit te monteren. Een kleine afwijking kan al genoeg zijn voor problemen. Bak moet eraf om dit voor elkaar te krijgen. De gegevens van G40 krijgt de ECU wel binnen alleen niet op het moment dat de ECU verwacht. Daarom geeft ie ook aan dat buiten ze tolerantie zit. De sensorring krukas is dat zeker een aandachtspunt als de timing 100% goed staat.

alexander242 0
badge

16 jaar

Op de kalender zie ik dat het 12 september is. De topic is gestart op 07 juli. De (waarschijnlijk) gouden tip is al na twintig minuten gegeven. Deze suggestie is nog steeds niet opgevolgd of wordt nog steeds niet begrepen. Je bent geneigd te zeggen dat de TS geen advies wil opvolgen.

Audifreak763 0
badge

16 jaar

Auto naar VW Dealer gebracht. En zij wisten ook geen raad.. en toen we vroegen of hun het wouden fixxen zeiden ze dat ze geen tijd hadden (yeah rigt.. geen verstand zeker ;) )
**** wordt hier negatief neergezet nmi niet terecht , ik kan hun reactie wel begrijpen.niemand zit te wachten op andermans gecreerde problemen en gepruts.

[quote=john5686]Auto naar VW Dealer gebracht. En zij wisten ook geen raad.. en toen we vroegen of hun het wouden fixxen zeiden ze dat ze geen tijd hadden (yeah rigt.. geen verstand zeker ;) )
**** wordt hier negatief neergezet nmi niet terecht , ik kan hun reactie wel begrijpen.niemand zit te wachten op andermans gecreerde problemen en gepruts.[/quote]
Wij zijn een garage. Wat doen wij? Wij repareren andermans gecreerde problemen met zijn auto.
Komen wij er niet uit en is het een Ford? Dan gaat ie na de Ford dealer, komen we er niet uit en is het een Nissan? Dan gaat ie terug na de nissan dealer.
In dit geval ging het om een Volkswagen met een AUDI motor, met andere woorden VolkswagenAudi Group. Dus een VAG dealer,

Als jij hier nu zit te "Zeiken" (om het zo grof te noemen) dat je andermans gecreeerde problemen repareerd dan vind ik dat je heel erg klant onvriendelijk bent.

Wij doen het ook, maar zo verdien je toch je brood? Jij niet dan?

Maarja, nevermind...
Vertel het eens Marc. Wat is het probleem dan volgens jullie..?? Jullie hebben hem uitgelezen en onderzocht, en terwijl je de foutcode G40 kregen begonen jullie over verstuivers wisselen en tank leegen.

Ik wil jullie echt niet beledigen e.d. serieus niet.
Maar wat ik allemaal hoor, over krukas keeringen en dergelijke en dan komen jullie aan met water in de tank en verstuivers die opgedroogd zijn..

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

je beledigd mij niet hoor want ik werk niet bij auto ***** . sterker ik woon er 3 uur rijden vanaf dus kom er nooit. maar de oplossing is in deze topic waarschijnlijk al gegeven zie de reactie van peter vermeulen.

[quote=john5686]je beledigd mij niet hoor want ik werk niet bij auto ***** . sterker ik woon er 3 uur rijden vanaf dus kom er nooit. maar de oplossing is in deze topic waarschijnlijk al gegeven zie de reactie van peter vermeulen.[/quote]
Sorry ik doelde op Marc.. :)
(ff aanpassen)

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

Met door blijven "katten" wordt het probleem niet opgelost jongens. PrimeraLpi heeft aangegeven eerst aan de slag te gaan met de tips krukaskeerring te checken en daarna hopelijk een feedback of dit resulteert in een draaiende Touran.

Wij hebben de naam van de dealer weggehaald want zoals men kan lezen in de forumregels is het niet de bedoeling garages met naam en toenaam iets te verwijten, zonder wederhoor. Ik stel voor dat we de feedback nu eerst afwachten.

Siem

Siem Bijman 690
badge vip badge

16 jaar

ik zal het niet meer doen siem.

Met katten komen we inderdaad niet verder, maar er zijn natuurlijk wel goeie adviezen gegeven Siem en dat was dezelfde dag nog toen deze vraag gesteld werd.

Ik vond John reactie wel op ze plaats. Ik vond het ook niet kunnen dat je een dealer in verkeerd daglicht zet, terwijl jezelf (je baas dan) deze klus hebt aangenomen. Was ook denk ik net een verkeerde periode om een auto aan te bieden. Namelijk de vakantie begon.

Suc6 ermee.

alexander242 0
badge

16 jaar

Mijn excuses als ik dit niet eerder heb geboden..

Dit is een volwassenen forum om problemen te bespreken over auto's en niet over elkaars verhalen.

Jullie tip zal ik zsm opvolgen.. :)
Dankjwel.

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

[quote=PrimeraLPI]Mijn excuses als ik dit niet eerder heb geboden..

Dit is een volwassenen forum om problemen te bespreken over auto's en niet over elkaars verhalen.

Jullie tip zal ik zsm opvolgen.. :)
Dankjwel.[/quote]
Suc6 en hoor graag als je wat nieuwe info. hebt.

alexander242 0
badge

16 jaar

Ik dacht ik laat ff wat van me horen..

De Garage is inmiddels overgenomen door een ander.. En ik ben daar weggegaan (school/studie)..

Ik heb wel vernomen dat de auto onder handen is genomen door een ander garage..

Dus tja..

Groetjes,
PrimeraLPI

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

Dank voor update,Kaan.

auto-peter 0
badge

16 jaar

En weer met een update..

Ik ben nu tijdelijk weer terug en de Touran is weer onder handen genomen..

We hebben de blok er weer uitgelepeld en toen ik de bak er af haalde zag ik dat de vliegwiel speling had.. Is dit normaal????

En ik heb de krukas positie sensor er al af gehaald, maar weet niet precies wat jullie bedoelen met de krukas keering..? Ik heb een foto genomen, maar ik denk dat ik al weet wat het is.:
[img]http://xs433.xs.to/xs433/08472/foto01625...[/img]
Volgens mij is het de ring waar de sensor in komt toch?
En als ik hem er op zet, hoe moet ik dit doen dan? Ze zeggen speciaal gereedschap? Maar dat is toch niet nodig?

Groetjes,
PrimeraLPI.

PrimeraLPI 0
badge

16 jaar

[quote=hellbat]nokkenasstand verkeerd, dus gemeten vanuit krukas, zou de krukaszender verkeerd kunnen zijn( ecu gaat uit van 0 punt op krukas, en gaat vandaaruit berekenen. verkeerd 0 punt is verkleerde eindconclusie, en monteurs op het verkeerde been zetten)

Controleer of de krukassensoren op hetzelfde punt geplaatst zijn.

Groeten Marcel[/quote]
Dit moet dus in dit geval de keerring zijn.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

[quote=auto-peter]Niet krukasriemschijf, maar oliekeerring krukas koppelingszijde moet juist zitten(merkteken op de keerring-tevens sensorring- moet kloppen met merkteken op de montageflens,zit magnetisch gedeelte in)Gr Peter[/quote]
Hierom dus.

Groeten Marcel

hellbat 0
badge

16 jaar

Was dit topic alweer vergeten, maar ik dacht ik deel het ff mee..
Na de krukaskeerring wissel startte het nogsteeds niet. Na wat meetingkjes kwamen we er al gauw achter dat de ECU kapot was. Deze gaf geen signalen door na de verstuivers.
Nieuwe ECU er in en hij draait weer!

Perfect.

Echt hartelijk dank aan iedereen hier.


Groeten,
Kaan

PrimeraLPI 0
badge

15 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volkswagen Touran of stel zelf een nieuwe vraag.