auto
close

Word Nu Gratis Lid van Problemcar.nl! 🚗💡

👉 Waarom lid worden?

Klik hieronder en word vandaag nog GRATIS lid!

Gratis lid worden

Opel Omega: Vering probleem

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Motorcode: 2.2

Hallo ,

als ik smorgens wegrij met mijn omega kraken de voorveren bij drempels etc..
komt dit door de kou??

Geplaatst door

lazcoste61 (0)

al 15 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

edit: en als de auto eenmaal rijd en warm is kraken ze minder

lazcoste61 0

14 jaar

houd het maar op het weer

kleijn 0

14 jaar

Zal idd het weer zijn,mijne kraakt ook een beetje.
Zolang je geen gebonk hoort gaat het goed.

gr

Danny

DASA 0

14 jaar

Mijne kraakt ook, komt door vriezen.
Na een km veren is het weg.

Rbongers2000 0

14 jaar

Lazo je ziet het, als veel auto's het hebben is er geen probleem. Bij veel wagens en echt niet alleen opel kraken bij drempels . De verdraaiing van de stabilisatorstang in de twee rubbers is te veel bij volle slag ,Loshalen en smeren kan maar tast wel het rubber aan .Niewe bussen hebben een cotinglaagje en zijn weer jaren stil. Er ligt toch geen grind van je oprit in je veerschotels ? Succes. Trouwens de verbinding-stangetjes aan de veer poten kunnen ook te keer gaan maar dat Is vaak al met sturen hoorbaar . Groeten.

Punt 65
badge

14 jaar

[quote=Punt]Loshalen en smeren kan maar tast wel het rubber aan .[/quote]
Is niet waar hoor, dit gaat alleen op als je gewoon vet gebruikt. De minerale olie die erin zit kan idd op lange termijn de rubbers aantasten. Je moet speciaal vet gebruiken, kranenvet is een heel goed alternatief (de garage verkoopt alleen grote verpakkingen).

Gr. Arjan

longdude6634 0

14 jaar

Kranenvet ligt ook bij de DHZ zaken in een kleine tube. (bij Karwei)

2de optie, {pas op: Hier zit patent op}
Om aan de binnenkant van de rubbers, met bv. een dremel en dun zaagfreesje, gleuven te frezen zowel horizontaal als vertikaal , tot net vóór de buitenranden van het rubber, (je krijgt dan eigenlijk kleine blokjes om de stab.stang heen die afzonderlijk van elkaar kunnen veren), en insmeren met siliconenvet. (waarom net voor de buitenrand? dan kan er geen vuil van buitenaf meer bij)

cdk 0

14 jaar

Yep, de voordeligste optie.

longdude6634 0

14 jaar

paard en wagen kraakt ook

kleijn 0

14 jaar

'k schaam me wel een beetje om met een auto van € 28.000,- zo over een snelheidsdrempel heen moet.

cdk 0

14 jaar

Hij was toen 28K nu is hij minder waard, dan mag hij ook gaan kraken.........

Rbongers2000 0

14 jaar

Heb liever dat 'ie kraakt dan dat 'ie breekt :) En liever dat 'ie piept dan dat 'ie krijst :)

Maar hoe zou het met de TS zijn? Nog last van gekraak?

Want bij warm weer kunnen ze ook kraken en dan zijn bovenstaande tips ook handig.

gr

Danny

DASA 0

14 jaar

voor dasa,

oud of nieuw, zolang er onderdelen zijn kan alles goed blijven functioneren!
Hangt er maar vanaf hoeveel eisen je stelt.

Hou je van herrie, gewoon je booster wat harder. Geluid in je oren houd dan gewoon een keer op!

cdk 0

14 jaar

[quote=cdk]voor dasa,

oud of nieuw, zolang er onderdelen zijn kan alles goed blijven functioneren!
Hangt er maar vanaf hoeveel eisen je stelt.

Hou je van herrie, gewoon je booster wat harder. Geluid in je oren houd dan gewoon een keer op![/quote]
Dit probleem is waarschijnlijk vorst gerelateerd en om daarom er gelijk nieuwe veren voor onder te laten zetten lijkt mij een beetje overdreven.

En de radio wat harder zetten?? Als het een mooi nummer is....waarom niet?

DASA 0

14 jaar

Lazo,
Zoals opgemerkt hebben toch vrij veel auto's hier last van. Is pekelprut. Met dit weer en als het ff niet vriest de onderzijde goed met KOUD water flink afspuiten. Desnoods herhalen.

Hans0208 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Opel Omega of stel zelf een nieuwe vraag.