hallo
heb een 206 net de stuur en stabilisator kogels vervangen. maar nu bonkt de auto tijdens het sturen. het is niet de homokineet want het is niet constant.
zit zelf te denken aan de bevestiging aan de boven zijde van de veerpoot. zou dit kunnen?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Is dat gebonk gekomen na het vervangen van de kogels ? of zat het er al in?
Volgens mij heeft dit type in de voorste scharnierpunten van de draagarmen voor (dus waar hij aan het subframe vastzit) ook kogels, dacht ik.
voor de tijd zat het er ook al in maar toen dacht ik meer dat het de stuurkogels waren die waren ook ruim. maar na vervanging blijft het het is alleen op het moment dat je stuurt in de zelfde stuurstand verder rijden dat is het geluid weg dus geen homokineet. en de draagarm zit in twee rubbers
Speling op de fuseekogels komt ook (regelmatig) voor, en oldtimer z'n antwoord óók = speling op de lagering in de voorste draagarmbussen.
De draagarmbussen zijn eventueel los te vervangen, maar bij speling op de fuseekogels draait het uit op een complete draagarm.
Ik denk aan veerpoot lagers, Corne zegt n.l dat het tijdens het sturen optreed.
Als er bij 206 een beginnende speling op fusee-kogel of speling op draagarmbus zit, hoor ik dit meestal al door (in)sturend bij ons over het drempeltje de werkplaats binnen te rijden.
denk niet dat het de draagarm is omdat ik die begin dit jaar vervangen heb omdat ik door de sneeuw tegen de stoep aan gleed en deze daarbij krom was en ik hoor het geluid als ik achteruit rij en dan een bocht maak.
En zo komt er steeds meer info bij die belangrijk zou kunnen zijn! Een 206 heeft 2 draagarmen.
dat klopt en rechts heb ik mee tegen de stoep gezeten en heb ik moeten vervangen. en ik heb het vemoeden dat dan het probleem die veerpoot lager is alleen hoe controleer ik dat
Zaklamp pakken ,iemand in de auto zetten, motor starten, laat die persoon die in de auto zit het stuur van uiterst links naar uiterst rechts draaien en kijk zelf tegelijkertijd met de zaklamp onder het rechtse voorscherm naar de bovenzijde van de voorveer, deze moet soepel meedraaien . Als hij eerst stilstaat dan met een schok verspringt met bij behorend geluid dan is je veerpoot lager stuk. Doe het zelfde voor de linkse kant.
Verder kan je schokdemperpoot nog krom zijn maar controleer eerst maar bovenstaand.
PT nieker
hallo
heb de veerpoot lager vervangen (was zo gebeurd) en het geluid is weg dank u voor uw medewerking
Die Niek, ondanks dat ie geen"echte"pro meer is had ie toch weer gelijk.
De Oldtimers doen het nog goed maar ik ben ook nog lang niet afgeschreven hoor !!
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 206 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar