Daihatsu Cuore: niemand weet iets op die automaat van 19 sept?

Bouwjaar: 1990, Brandstof: Benzine

zie bericht 19 september over automaat schakelt laat

Mokummer

Geplaatst door Mokummer (0) , lid sinds 17 jaar geleden

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor Daihatsu Cuore? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen op kenteken. Klik hier en maak je auto weer als nieuw!

23 Reacties

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

En denk je dat dit werkt? Lijkt me beter dat je alles copieert en in je nieuwe topic kwakt!

Sytze

Mokummer (0), 17 jaar geleden

moeilijk he om 6 regels lager een probleem aan te klikken??
zou beter zij geweest als je een oplossing had ipv van zo een snuggere opmerking....

Remy

VINK (0) PRO, 17 jaar geleden

Is bekend,een hoop blabla en weinig woorden
misschien dat de automaatbanden versleten zijn cq verbrandt
gr LUIS

Santa (0), 17 jaar geleden

Misschien..... Misschien ook niet....??

Santa (0), 17 jaar geleden

Nog meer blabla....

P. Kelder (0) PRO, 17 jaar geleden

[quote=VINK]Is bekend,een hoop blabla en weinig woorden
misschien dat de automaatbanden versleten zijn cq verbrandt
gr LUIS[/quote]
simpel he! antwoorden met MISSCHIEN...

''jij praat veel maar zegt niets''

paul,

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Tjonge jonge vink, jij spant echt de kroon, nou je ziet zeker wel weer hoe slim je bent..........grote bek maar de know how van een....laten we zeggen......een klein vinkje, hahaha. Nou zal dankzij jou ook wel weer gesloten worden..........

Sytze

ps. heb jij nou het probleem al gelezen vinkje? nee he?

Mokummer (0), 17 jaar geleden

voor de liefhebbers dan nog 1x.....
QUOTE!!!!::::

De automaat schakelt laat over naar hogere versnelling. Ik heb de bakolie al vernieuwd.
Hij trekt goed, rijd door tot ong. 60 km/u en dan moet je zelf het gas iets loslaten om door te schakelen naar de volgende versnelling. Als je dan te ethousiast weer het gas intrapt schakelt deze gewoon weer terug en loopt op een zeer hoog toerental. Is dat af te stellen of niet?
In de bak zat zwarte olie en teveel. Ik denk dat de vorige eigenaar er verkeerde olie in heeft gegooid/ bijgevuld.
Bak is goed uitgespoeld en gevuld met de goede olie. Of zou dat eerst goed moeten inlopen??
Wie weet een oplossing?

Hartelijk dank alvast,
Remy

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Daar zit zeker de verkeerde olie in! Je kunt het moment van terugschakelen idd afstellen (kickdown). Ook bij de oude mercedesen een bekend verschijnsel. Hou er rekening mee dat het bij deze auto normaal is dat ie laat overschakelt (lang blijft "hangen" in de lagere versnelling. Dat heeft te maken met het feit dat de auto onder in het toerengebied weinig power heeft. Maar goed, eerst maar es even goeie olie erin, ATF 2 is volgens mij de juiste. Pas op! Je haalt nooit alle olie eruit ivm de vulling van de koppelomvormer, die blijf uiteraard gevuld. Dus een antal malen verversen kom je niet onderuit! Als hierna geen verbetering optreed zou ik me er niet al te sappel om maken gezien de leeftijd en de waarde van de auto. Een revisie kost ook het nodige.

Sytze

Mokummer (0), 17 jaar geleden

Olie is al ververst, tijdje uit laten lekken en steeds doorgespoeld met wat rem olie om uitdrogen te voorkomen.Ook om de oude olie eruit te spoelen.(is in de garage gedaan)
Volgens mij is dit ook een 3-traps automaat maar als ik op de snelweg rij dan lomt hij niet hoger dan de tweede versnelling, ook niet bij 110 km/u.
En waar zit het gedeelte waarmee ik de kick-down kan afstellen?

Thnx voor antwoord alvast ;-)

Remy

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Zit aan de gaskabel vast of werkt met alleen vacuum. Als ie mechanisch is zit ie aan de kabel en is ie electrisch dan werkt ie met vacuum, of allebeide. Het makkelijkste is de bak inspecteren om te zien of er sprake is van lekkage en hoe en of alles goed vast zit aan de bak. Hoeveel toeren heeft de motor als je 120 km rijd? En ik snap weinig van het verhaal over remvloeistof trouwens?! Het beste is nieuwe atf 2 er in en dan rijden en dan na een poosje nog eens.

Sytze

Mokummer (0), 17 jaar geleden

Thnx voor je reactie.
Zal er even naar laten kijken..heb zelf een ongelukje gehad en moet het dus maar even laten doen...

Remy

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Niks ernstigs mag ik hopen?!

Mokummer (0), 17 jaar geleden

Euhmm.. in ieder geval zo ernstig dat hand gebruik nooit meer optimaal zou zijn.
2 toppen mis ik nu..
maar overleven we wel.
thnx voor intresse in ieder geval ;-)

Remy

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Potverdorie Remy, das niet mis! T'is er gebeurd man?

Mokummer (0), 17 jaar geleden

ongelukje op werk..tussen knipmes ingezeten.. duim en wijsvinger toppen foetsie
maar daar is deze site niet voor :-P


daar heb je nix aan als je auto pech hebt..


Remy

Mokummer (0), 17 jaar geleden

Breng hem noodgedwongen maar naar de dealer....
of er moet nog een handig iemand in de buurt van Deventer zitten die verstand heeft van die automaatjes??

:-$

piepbeest (0), 17 jaar geleden

een vriend van me had dat ook oorzaak? in de computer zit een printplaatje. effe doorsolderen en klaar is ie weer.

sytze (0) PRO, 17 jaar geleden

Huh?! Hebbie ook iets meer info?

Mokummer (0), 17 jaar geleden

Huh?? wil ik ook wel meer van weten... iemand stuurde me al wat eerder over print..maar dat was van een charade..
zat er al een print in voor de automaat dan van dat jaartal?

zie http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...


Remy

piepbeest (0), 17 jaar geleden

hij had het probleem in zijn charade. het zou mij absoluut neit verbazen (die jappen kennende) de hetzelfde computertje ook gebruikt wordt in de cuore. kortom printje er uit halen en doorsolderen.

Mokummer (0), 17 jaar geleden

waar zit die print dan in de cuore???
onder dash bij kastje zit niets....

Remy

piepbeest (0), 17 jaar geleden

ik zal eens gaan kijken.

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Daihatsu Cuore of stel zelf een nieuwe vraag.