Heb al langere tijd last van inhouden / schokken bij een 406 coupe wanneer ik bij lage toerentallen relatief veel gas geef.
Probleem is ontstaan nadat ik met een koude motor genoodzaakt was de auto in z'n eerste versnelling flink door te trekken. Vanaf dat moment stotterde en sputterde de auto ontzettend veel. Nadat ik nieuwe bougies geplaatst heb (ngk bkr5ek) leek het probleem verholpen.
Echter was het resultaat van korte duur. Probleem doet zich voornamelijk voor als de auto warm is.
De nieuwe bougies zitten er nu 8000 km in. Heb deze eruit gehaald voor te controleren en tot mijn verbazing had het porselein een vuurrode kleur. Bij alle 4 de bougies. Vreemd genoeg ben ik schijnbaar de eerste die dit meemaakt want bij ngk weten ze er ook geen raad mee.
Zodoende ben ik naar de peugeot garage gegaan voor 4 origele bougies, champion rc8ycl. Vervolgens gemonteerd en tot mij verbazing sputterde de auto nog erger dan het oorspronkelijke probleem. Zo erg dat ik nog niet meer door kan accelereren naar de 3 versnelling.
Met deze bougies heb ik ongeveer 3 km gereden. Weer eruit gehaald waarbij ik zag dat bij 3 bougies het porselein nog wit was, en bij een het porselein donkerder gekleurd was. Heb de oude bougies (rode) terug gezet waardoor ik toch nog enigszins kan rijden.
Zelf verdenk ik de bobinerail, maar weet dit niet zeker aangezien de auto bij hoge toerentallen perfect loopt. Bij 120 / 130 merk je helemaal niets. Ook stationair loopt de auto goed.
Vraag me ook af of uitlezen zin heeft aangezien er geen lamp brand op het dashboard.
Wie kan me aub hiermee verder helpen, is het een bekend probleem?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo kenny,een nieuwe bobine met pijpjes zal wonderen doen.uitlezen heeft idd geen zin
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.
14 jaar