close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Peugeot 406: koppeling vrije slag. Pakt niet meteen op

Bouwjaar: 2000, Brandstof: Benzine, Transmissie: Handgeschakeld, Motorcode: LFY, Motorinhoud (cc): 1800, Vermogen (kw): 81

Goedemorgen,

De vrije slag van mijn koppeling (vervangen in 2017) vind ik te lang. De vrije slag is circa 2 cm. De auto schakelt goed naar de 1e versnelling en achteruit.

Kan het zijn dat de hydrauliche koppelingscilinder en/of cilinder bij het koppelingspedaal ontlucht moet worden?

Geplaatst door

avberto (0)

al 8 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Dit is het tweede topic over het zelfde onderwerp.In 2017 heb je dit ook al aangekaart.
Voor mij zit het misverstand in het begrip vrije slag en aangrijpmoment van de koppeling.
Vrije slag zit bovenin je pedaal.Als dat 2 cm is ,dan is er niets mis mee.Het aangrijpmoment van je koppeling zit onderin je pedaal.Als dat 2cm is dan is er niks mis mee.Je zou niet willen dat je koppeling direct aangrijpt.Dat betekent heel onrustig niet gedoseerd rijden.
Als het aangrijpmoment heel hoog zit,dan kan dat betekenen a: kabel stellen b:ontluchten c: je koppeling is aan zijn eind.Naar mijn menig mankeert je koppeling niets nu niet en ook niet in 2017.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Bedankt voor de snelle reactie. Als de auto gebruikt wordt door een familielid wordt de "vrije slag" als storend ervaren. Ik zelf ben gewend aan de koppeling.
De auto is van 2000 en is het mogelijk dat dat de hydraulische koppelingscilender zijn beste tijd heeft gehad? Ontluchten?
Verder rijdt Peug 406 perfect ik ga ik voor de 300.000 km of meer.

avberto 0

5 jaar

In principe komt er geen lucht in het gesloten systeem.
Mogelijk zit het euvel in de koppeling, met name in de drukgroep.

Grt. Paul

P. Kelder 0
badge

5 jaar

Het is zeer begrijpelijk dat een familielid het als storend kan ervaren.Zijn auto grijpt waarschijnlijk anders aan.Ik zelf heb sinds kort een Jeep Wrangler 4.0 uit 1994 erbij .De eerste keer dat ik er in reed leek het wel een vrachtwagen.Nu ben ik wel na een straat aan een auto gewend.Maar wat ik er mee wil zeggen is,dat als een auto anders koppelt e/of schakelt, er niets aan hoeft te mankeren.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

En het probleem bij het familielid gelegd.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Het is wel de bedoeling van deze site ,dat je de uitkomst verteld.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Ik rijd al bijna 11 jaar Peugeot, 7 jaar in een 206 1.4HDI en nu bijna 4 jaar in een 207SW 1.6VTI. Pedalen zijn altijd wel minder direct geweest dan bij andere merken. Als ik in een VAG auto van de laatste 15 jaar stap hang ik bij de eerste remactie in de gordels. Koppelen net zo, komt iets hoger op dan bij veel andere merken, ook met nieuwe koppeling.

JGC 165

5 jaar

Avberto,
Zoals ik al heb aangegeven,is het de bedoeling dat je het resultaat vermeld.
Ferry

ferdinand 60

5 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Peugeot 406 of stel zelf een nieuwe vraag.