Renault Megane: cruise control

Bouwjaar: 2005

Hallo,

Vorige week zaterdag heb ik de auto uit laten lezen, omdat de cc het niet mee deed.

Bleek dat de schakelaar kapot was, gelijk een nieuwe besteld en idd het lichtje brand weer in de schakelaar

Alleen de cc werkt nog steeds niet !!!

Komt ook niks in het dashboard te staan, wat kan dit zijn?

nick pullens

Geplaatst door nick pullens , lid sinds 10 jaar geleden

23 Reacties

Safrane10698, 10 jaar geleden

Bedoel je de schakelaar op dashboard vervangen?

Gaat het oranje lampje wel branden bij de tellers als je die aanzet? Ik neem aan dat je bedoelt dat het groene lampje niet brand bij het aanzetten?

nick pullens, 10 jaar geleden

ja idd schakelaar vervangen linksonder ( op knie hoogte. om cc in/uit te schakelen)

de verlichting op de schakelaar brand nu wel ( brandde bij de kapotte schakelaar niet )

Maar ik krijg niks te zien in het dashboard

geen oranje tellertje en groen tellertje

Safrane10698, 10 jaar geleden

Dan denk ik dat je even terug moet met de schakelaar

nick pullens, 10 jaar geleden

maar is het niet zo, dat er iets geresset moet worden?

Safrane10698, 10 jaar geleden

Niet voor het vervangen van de schakelaar.

Bij de cc kunnen een aantal sensoren en knoppen defect zijn, maar als dat oranje of groene lampje al niet brand is er iets mis met de schakelaar. Voor zover ik weet staat het standaard aan in de UCH

nick pullens, 10 jaar geleden

wat is UCH?

Renaultmonteurtje PRO, 10 jaar geleden

Intelligente zekeringkast interieur

nick pullens, 10 jaar geleden

die zekering heb ik net gecontroleerd en was goed

nick pullens, 10 jaar geleden

zit er niet ergens een zekering verstopt voor de cc

Renaultmonteurtje PRO, 10 jaar geleden

CC wordt aangestuurd via de Injectie computer, staat daar een foutcode in, dan wordt deze automatisch uitgeschakeld ook een defecte remlicht schakelaar kan de oorzaak wezen

nick pullens, 10 jaar geleden

als het de remlicht schakelaar zou zijn, dan doen de remlichten het helemaal niet ?

Renaultmonteurtje PRO, 10 jaar geleden

jewel, multi schakelaar met dubbel functie, remlichten werken wel, CC niet

nick pullens, 10 jaar geleden

waar zit die schakelaar?

Renaultmonteurtje PRO, 10 jaar geleden

bij het rempedaal, door meten met een multi meter, standje Ohm

nick pullens, 10 jaar geleden

weet je zo ook welke waarden op welke draden?

ejnn, 10 jaar geleden

Is de auto uitgelezen bij een renault dealer? Dan zou ik bij hem het probleem weer neerleggen, het nieuwe onderdeel retour laten nemen en zorgen dat ze het vinden.
Het kan echt heel veel dingen zijn, van een kapotte schakelaar bij de pedalen, tot aan een ander dashboard.

Een schakelaar kan het van de 100 keer 98 keer goed doen, maar 2 keer niet, dus iets doormeten is riskant. Als de schakelaar kapot of niet goed functioneert zou er een foutcode opgeslagen zijn. Als je terug gaat, vraag even na de foutcode.

nick pullens, 10 jaar geleden

maar als het in het ergste geval een een ander dashboard zou worden, moeten er toch wat meer dingen aan de hand zijn?

Renaultmonteurtje PRO, 10 jaar geleden

kan hoeft niet, er zal gewoon een goede diagnose gesteld moeten worden, eventueel rijdend uitlezen...

8je PRO, 10 jaar geleden

Als de rem of koppelingschakelaar defect is moet wel het lampje op je dashbord gaan branden. Je geeft aan dat deze het niet doet, dus kun je de pedaalschakelaars (voorlopig ) uitsluiten.
Ik denk dat je geen spanning hebt op de keuzeschakelaar. (die bij je knie)

nick pullens, 10 jaar geleden

ik heb 1 draad waar 12 volt op staat. ook brand het lichtje in de schakelaar.

Er is dus wel sprake van stroom op de bedrading

Ben nu nog op vakantie, maar de voor ramen die het nu naar behoren deden, doen nu ook weer moeilijk!

Ook krijg ik als ik met de auto gereden heb stroom als ik uitstap( schok)

Kan dit duiden op een massa probleem waardoor er steeds meer problemen komen? ( het flapje wat onder de auto hangt zit ongeveer 3 cm ruimte tussen het wegdek)

Heino4267, 10 jaar geleden

Als je een schok krijgt bij het uitstappen, heeft dat bijna altijd meer te maken met de kleding die je op dat moment draagt i.c.m. de (lage) luchtvochtigheid dan met een defect in de auto.
Voor de rest van de euvels die je hebt, is dit niet van belang.

Het lijkt er op dat jij ergens in je auto een rotte connector of draadboom hebt, die je al deze overlast bezorgt. Door systematisch te meten/zoeken kom je er achter waar het euvel zit.

8je PRO, 10 jaar geleden

Wat ook nog kan is dat er een storing in de inspuiting zit waardoor de c.c. geblokkeerd wordt door de computer. Dit moet met uitlezen naar voren komen. Als er geen storing aanwezig is wordt het zoeken m.b.v. een schema of de auto bij de garage aanbieden.

nick pullens, 10 jaar geleden

waar kan ik het beste mee beginnen met door meten?

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.


Gesponsord

Met een groots assortiment in de beste auto-onderdelen, aanbiedingen en merken vind je altijd een optimale mix tussen A-merken en aanbiedingen. Voor iedere automobilist weet Carpardoo de juiste auto onderdelen of auto-accessoires te vinden.