close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Renault Megane: cruise control

Bouwjaar: 2005

Hallo,

Vorige week zaterdag heb ik de auto uit laten lezen, omdat de cc het niet mee deed.

Bleek dat de schakelaar kapot was, gelijk een nieuwe besteld en idd het lichtje brand weer in de schakelaar

Alleen de cc werkt nog steeds niet !!!

Komt ook niks in het dashboard te staan, wat kan dit zijn?

Geplaatst door

nick pullens (0)

al 13 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Bedoel je de schakelaar op dashboard vervangen?

Gaat het oranje lampje wel branden bij de tellers als je die aanzet? Ik neem aan dat je bedoelt dat het groene lampje niet brand bij het aanzetten?

Safrane10698 0

13 jaar

ja idd schakelaar vervangen linksonder ( op knie hoogte. om cc in/uit te schakelen)

de verlichting op de schakelaar brand nu wel ( brandde bij de kapotte schakelaar niet )

Maar ik krijg niks te zien in het dashboard

geen oranje tellertje en groen tellertje

nick pullens 0

13 jaar

Dan denk ik dat je even terug moet met de schakelaar

Safrane10698 0

13 jaar

maar is het niet zo, dat er iets geresset moet worden?

nick pullens 0

13 jaar

Niet voor het vervangen van de schakelaar.

Bij de cc kunnen een aantal sensoren en knoppen defect zijn, maar als dat oranje of groene lampje al niet brand is er iets mis met de schakelaar. Voor zover ik weet staat het standaard aan in de UCH

Safrane10698 0

13 jaar

wat is UCH?

nick pullens 0

13 jaar

Intelligente zekeringkast interieur

die zekering heb ik net gecontroleerd en was goed

nick pullens 0

13 jaar

zit er niet ergens een zekering verstopt voor de cc

nick pullens 0

13 jaar

CC wordt aangestuurd via de Injectie computer, staat daar een foutcode in, dan wordt deze automatisch uitgeschakeld ook een defecte remlicht schakelaar kan de oorzaak wezen

als het de remlicht schakelaar zou zijn, dan doen de remlichten het helemaal niet ?

nick pullens 0

13 jaar

jewel, multi schakelaar met dubbel functie, remlichten werken wel, CC niet

waar zit die schakelaar?

nick pullens 0

13 jaar

bij het rempedaal, door meten met een multi meter, standje Ohm

weet je zo ook welke waarden op welke draden?

nick pullens 0

13 jaar

Is de auto uitgelezen bij een renault dealer? Dan zou ik bij hem het probleem weer neerleggen, het nieuwe onderdeel retour laten nemen en zorgen dat ze het vinden.
Het kan echt heel veel dingen zijn, van een kapotte schakelaar bij de pedalen, tot aan een ander dashboard.

Een schakelaar kan het van de 100 keer 98 keer goed doen, maar 2 keer niet, dus iets doormeten is riskant. Als de schakelaar kapot of niet goed functioneert zou er een foutcode opgeslagen zijn. Als je terug gaat, vraag even na de foutcode.

ejnn 0

13 jaar

maar als het in het ergste geval een een ander dashboard zou worden, moeten er toch wat meer dingen aan de hand zijn?

nick pullens 0

13 jaar

kan hoeft niet, er zal gewoon een goede diagnose gesteld moeten worden, eventueel rijdend uitlezen...

Als de rem of koppelingschakelaar defect is moet wel het lampje op je dashbord gaan branden. Je geeft aan dat deze het niet doet, dus kun je de pedaalschakelaars (voorlopig ) uitsluiten.
Ik denk dat je geen spanning hebt op de keuzeschakelaar. (die bij je knie)

8je 0
badge

13 jaar

ik heb 1 draad waar 12 volt op staat. ook brand het lichtje in de schakelaar.

Er is dus wel sprake van stroom op de bedrading

Ben nu nog op vakantie, maar de voor ramen die het nu naar behoren deden, doen nu ook weer moeilijk!

Ook krijg ik als ik met de auto gereden heb stroom als ik uitstap( schok)

Kan dit duiden op een massa probleem waardoor er steeds meer problemen komen? ( het flapje wat onder de auto hangt zit ongeveer 3 cm ruimte tussen het wegdek)

nick pullens 0

13 jaar

Als je een schok krijgt bij het uitstappen, heeft dat bijna altijd meer te maken met de kleding die je op dat moment draagt i.c.m. de (lage) luchtvochtigheid dan met een defect in de auto.
Voor de rest van de euvels die je hebt, is dit niet van belang.

Het lijkt er op dat jij ergens in je auto een rotte connector of draadboom hebt, die je al deze overlast bezorgt. Door systematisch te meten/zoeken kom je er achter waar het euvel zit.

Heino4267 645

13 jaar

Wat ook nog kan is dat er een storing in de inspuiting zit waardoor de c.c. geblokkeerd wordt door de computer. Dit moet met uitlezen naar voren komen. Als er geen storing aanwezig is wordt het zoeken m.b.v. een schema of de auto bij de garage aanbieden.

8je 0
badge

13 jaar

waar kan ik het beste mee beginnen met door meten?

nick pullens 0

13 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.