ik heb hier een Volvo staan van de opa van mn schoonzoon en ik kom er niet uit
de wagen is bij een Volvo kenner geweest zonder resultaat,behalve een rekening van bijna 300 euro helaas,moeilijk probleem dus.
de klacht van opa was weinig vermogen en daardoor terugschakelen van de automaat.
de 940 loopt stationair als een krant en blijft soms net aan lopen.
toen ik hem op ging halen deed het slagschip het helemaal niet meer,slepen dus.
ik constateerde dat de brandstofpomp het niet meer deed,tweede handsje erin ivm de kosten en opa zn pensioen.
nu dus, loopt hij stationair als een krant en blijft soms net aan lopen,ik hoor hem constant licht terugslaan in het luchtfilter (ploffen),niet echt een backfire
vernieuwd is er inmiddels:
verdeler kap en rotor
brandstoffilter onder de wagen
lambda sonde
gebruikte benzine pomp
alle cilinders geven 6 bar
bougies zijn lichtzwart aangeslagen,alle zelfde kleur
op de brandstofrail staat 2,2 bar constant
ontsteking 10 gr voor
geen fout melding op het dashboard
alvast bedankt voor het meedenken
gr wim
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
ik lees net na het nogmaals doorspitten van problemcar dit, http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?i...
ik zag dat na het demonteren van de boven zijde van de distributie kap gister dat van de center bout het plastic weg was,het stalen busje viel eruit en de helft van het plastic was er nog maar
ik dacht dan is de timing fout,busje tussen de distributie snaar gevallen en 1 tand versprongen?
maar dan klopt het ontstekings tijdstip niet meer toch? staat 10 gr vóór
ik heb de ontsteking nml ook gecontroleerd ivm het ploffen,inlaatklep nog open?
Draait de auto ook op LPG? Zo ja controleer de klepspeling.
Controleer ook je brandstofdrukregelaar of deze niet lek is. (vacuumslang los halen en kijk of er benzine uitkomt)
Je kan je distributietiming zo controleren d.m.v het streepje bij de 0 van de krukaspoelie op de streep van je zwarte kap te zetten en boven bij de nokkenas zit een puntje op het tandwiel en een streep achter op de kap.
bedankt herman voor je bericht
je gedachte gingen wel de goede kant op!!!!
maar net gistermiddag opgelost
de wagen heeft geen lpg
wel vonk en brandstof en
hij liep ook niet op remmen reiniger,dat zette mij aan het denken
de distributie gecontroleerd zoals jij beschrijft,die stond dus fout,terwijl de ontsteking timing wel goed stond op de poelie
stoute schoenen aan en de poelies en kappen verwijdert,bij het verwijderen van de distributie kap vielen de bussen eruit en was het plastic weg en vergaan(wat de busjes vasthoud)
wat bleek ? de nokken as was 4 tanden versprongen
en ik vond veel plastic deeltje in de kappen(van de bussen)en enkele hadden duidelijk lange tijd ergens tussen gezeten(rond afgeschaafd)
ik denk dat er plastic tussen de riem is gekomen en dat de nokken as versprongen is op deze manier,het plastic van de bovenste montagebus was geheel weg,en dat valt dan precies op de riem die richting het nokkenas wiel draait
opgelost dus,opa is weer onderweg hahaha
gr willem
12 jaar
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Volvo 940 of stel zelf een nieuwe vraag.
12 jaar