de koppaking schijnt er nu voor de3e keer uit te liggen is dit probleem bekkend bij iemand?
Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.
Hallo,Is dit de 1.6 motor,ja,dan heb ik dit ook 2 keer bij dezelfde auto meegemaakt.
Op lpg om de 45000 km. koppakking kapot.
Bouten en pakking origineel ren.
Volgens mij is dit een constructiefout.en op lpg wordt hij iets meer belast.
Mvrgr:Roel
Goeiedag, ik werk bij een revisiebedrijf en ken eigenlijk geen dergelijk probleem bij deze motor , ook niet op lpg.
Als er nieuwe bouten zijn gemonteerd , een goede kwaliteit pakking is gebruikt , de juiste aanhaalmom. zijn gebruikt en de kop goed gevlakt is kan ik maar een oorzaak bedenken : het blok is krom.
Lekt hij tussen 2 cilinders in , dan ga er maar vanuit dat het blok krom is.
Mzzl , Ap
20 jaar
Even nieuwsgierig, hoe vlak je het blok of is het gelijk oud ijzer?
Groeten,
Paul
Vlakken van het blok doe je in feite hetzelfde als een cilinderkop : alleen moet je de hele motor uit elkaar halen ivm. slijpsel , vuil e.d.
Dit is best wat werk natuurlijk maar soms kun je niet anders...
Mzzl , Ap
Groeten ,
20 jaar
Whoops, dan ben je ook niet blij als het krom is. Bedankt voor je uitleg!
Groeten,
Paul
Nee Paul , dan is het huilen geblazen.
Maar bij wat meer exotische blokken dan een K7M loont het wel de moeite , zeker als er niks gebruikt te krijgen is.
20 jaar
heb dit ook 2x bij dezelfde auto meegemaakt,er zit op de cil.kop een steun met hijsoog deze moet meegevlakt worden met de kop anders gaat het mis.Nog een vraagje aan pittzz:wat doe je met de zuigers als je een motorblok vlakt?
Dat van die steun klopt volgens mij ook.
En de zuigers bij het vlakken (ivm. compressieverhouding neem ik aan dat je bedoelt Michael), tsja dat ligt eraan hoeveel er van het blok af moet .
Meestal maar een paar tiende millimeter en bij een benzinemotor is dat niet zo'n ramp , bij een diesel heb je meestal nog wel een dikkere koppakking en in het allerergste geval moet je wat van de zuigers afdraaien of de drijfstangen "inkorten" in combinatie met nieuwe penbusjes bovenin.Die worden dan wat uit het midden naar beneden geboort
20 jaar
Ik heb precies hetzelfde voorgehad met die franse rommel; ook een K7M op LPG, ook 3 keer cylinderkoppakking. Na 135000km heb ik hem dan buitengesjot, omdat de automatische versnellingsbak het begaf, en Renault Belgie mij doodleuk antwoordde dat dat allemaal normale slijtage was.
Mijn mening: die motor is niet opgewassen tegen LPG.
Lees hier meer: http://www.1000-poot.com/phpbb/viewtopic...
20 jaar
Ik ben zelf ook in het bezit van een renault met een K7M motor en de mijne heeft al 273000 km gelopen en ook al vanaf het begin op gas en motor is nog steeds in goede staat.
Als een auto nog niet goed op bedrijfstemparatuur is dan moet je er ook niet meteen zo mee scheuren en helemaal niet als je op gas rijd auto goed op temp laten komen en met beleid om gaan met je krachtbron op gas moet je koken en niet rijden maar als alles volgens het boekje gedaan wordt onderhoud,rijstijl ed dan is er niet veel aan de hand.
20 jaar
Als bij deze motor de koppakking er uitvliegt gaat hij als eerste olie lekken in de midden van de kop achter het uilaatspruitstuk. is het bij deze motor zo dat lekkage is in de geest van koelvloeistof, dan zou ik het zoeken in de koeling b.v een slecht doorstromende radiateur, wat best makkelijk kan i.v.m. de slechte koelvloeistof van renault.is dit zo dan zou je zien dat tijdens het rijden de temp. van de koelvl. hoger ligt dan normaal ervan uitgaande dat de rest van het koelsysteem goet funcioneert
kijk eerst maar eens of alle schoepen nog wel aan de waterpomp zitten
Ik heb dit ook mee gemaakt en de kop naar een erkend goed revisiebedrijf gebracht.
En wat blijkt?
als je de klepzittingen niet vernieuwd,houdt je problemen vooral omdat deze op gas moeten werken.
Klepzittingen allemaal laten vervangen en kleppen schoon gemaakt.
als nieuw,nooit geen problemen weer gehad.
15 jaar
Dankje voor je bijdrage Peter, maar klepzittingen hebben niets te maken met een kapotte koppakking. Wel met een lekke klep veroorzaakt door het op lpg rijden.
PS en dit topic is 5 jaar oud, dus niet meer zo heel aktueel.
Siem
Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Renault Mégane of stel zelf een nieuwe vraag.
20 jaar