close auto
close

Surf Advertentievrij op Problemcar.nl!

Geen afleiding meer, alleen de antwoorden die je zoekt. Word VIP en geniet van een volledig advertentievrije ervaring.

Word VIP voor slechts €1,99 per maand!

Word vip

Audi A6 Avant: moter storing

Bouwjaar: 2007, Brandstof: Diesel, Motorcode: BRE 2.0D TDI PD

audi a6 2.0tdi 140pk automaat met 140.000km (2007) en volgende probleem tijdens het rijden in drive gaat het lichtje branden van het gloeisysteem en gaat de auto op veilig rijden(veel minder vermogen)bij afzetten contact en terug starten auto terug normale prestaties,heb gezien dat dit iets te maken heeft met een storing in het motervermogensregeling,heb de auto uitgelezen met MaxScan vagoe707 en geen foutmeldingen gevonden verder met laptop en vag908 uitgelezen geen foutenmeldingen,meot er wel bij melden dat de auto een paar weken er voor veel in fille heeft gereden in lage toerentallen en de roetfilter een paar keer is verzadigt is geweest(teken op het dasbord)maar met in hogere versnelling te rijden heeft de roetfilter zich automatisch gereinigd,ben dan vervolgens gaan rijden in sportstand en zelf schakelen in hogere toeren het eerste probleem blijft voorlopig weg (storing in het motervermogensregeling blijft weg)
heb nog wel een opmerking dat de moter tijdens het rijden of optrekken tussen de 1800 en 2400tr versneld en inhoud(toerentalschommelingen)maar niet altijd en ook een dipje station.toerental(niet altijd)precies een injektor die eventjes overslaat maar dat laatste had de auto al een half jaar geleden als ik de wagen gekocht had en heb geinfomeerd bij audi garage dat dit een meer verkomend verschijnsel is en er eigenlijk geen oplossing voor bestaad,
zou het fantastisch vinden dat iemand een oplossing kan bieden of met de zelfde problemen gehad heeft en welk onderdeel ik mischien moet vervangen om de auto terug optimaal te laten rijden

Geplaatst door

johannes twee (0)

al 14 jaar lid

Heb je de perfecte onderdelen nodig voor jouw auto? Ontdek nu de meest uitgebreide selectie van kwalitatieve automaterialen. Eenvoudig en zeer voordelig te bestellen via onderstaand kentekenveld.

Reacties

Helaas hebben diesels de neiging om foutcodes te "vergeten", ondanks alle wettelijk eisen.
Je zult rijdend moeten uitlezen op het moment dat het lampje brandt (en dan de motor niet uitzetten).
Alternatief is als het lampje brandt een parkeerplaats opzoeken (motor niet uit!) en dan de foutcode lezen.

oldford 0
badge

14 jaar

bedankt voor de snelle reactie heb zo juist de audi in een laag toerental laten optrekken en een foutcode gevonden 08825
leak in air intake system
p2279-000-----intermittent
freeze frame
faulstatus 00110000
faultfreq 1
rpm 1764/min
speed 49 km
load 49.0%
volt 13.76v
bin bits 00101000
torque 353.8 nm
temp 87.3°
welke werkzaam heden moet ik uitvoeren?

johannes twee 0

14 jaar

Het lek in het inlaat systeem vinden, zoals de foutcode al voor stelt.

Kan een echt lek zijn, kapotte slang, lekkende intercooler, maar kan ook zijn dat je turbo wat te weinig druk levert bij lage toerentallen.
Daar voor zul je in de meetwaarde blokken moeten zoeken. Wat je zoekt is gewenste en werkelijke turbo druk.
Dan een proefrit maken en vergelijken.

oldford 0
badge

14 jaar

halo hier jo van de audi a6 avant autom 2.0tdi 2007
heb zo juist verbindings slangen gecontroleerd op lek en die lijken mij in orde,heb wel opgemerkt dat de metalen verbinding tussen de turbo
en de eerste slang is een losse verbinding met een dunne beugel als blokkering(kleine speling tussen verbindingsstuk en kraag turbo) maar de buitenkant is zuiver en vertoont geen zwetende olie, en nu het volgende :de intercooler of laadluchtkoeler is vettig van de olie aan de buitenkant op de raster waarschijnlijk ten gevolge van een lek denk ik,dat zou wel eens de oorzaak van het probleem kunnen zijn
(foutcode 08825 leak in air system)
ik vind dit wel snel voor een auto van 2007 moet er wel bij vermelden dat de auto 140.000km gereden heeft en heb bij een radiator firma info gevraagd en hebben mij verteld dat komt door een klein olieverbruik dat zich verzameld in de intercooler en daar de dichtingringen tussen de plastieken en ijzere componenten aantast en daardoor lekkage veroorzaakt,het beste wat ik kan doen is de intercooler testen op lek door 2 bar druk
op te zetten en onder te dompelen in een vat met water om zo een eventuele lek op te zoeken,ben ik dan goed bezig of is er een andere oplossing.
groeten jo
paar dagen later nieuwe intercooler geplaats en moter loopt weer lekker

johannes twee 0

14 jaar

mag afgesloten worden en bedankt voor de F.B.

johannes twee 0

14 jaar

Niet gevonden wat je zocht? Misschien is je vraag al eens beantwoord voor je Audi A6 of stel zelf een nieuwe vraag.